معاون بهداشت و درمان سپاه لرستان خبر داد؛

راه‌اندازی دو درمانگاه سیار سپاه لرستان در نجف و کربلا

مصطفی امیری گفت:با راه‌اندازی دو درمانگاه سیار در نجف و کربلا خدمات شایان توجهی به زائران اربعین با همکاری سپاه و پزشکان داوطلب ارائه داده‌ایم.
کد خبر: ۳۶۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۵ - 13October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌­آباد، مصطفی امیری معاون بهداشت، امداد و درمان  سپاه حضرت ابوالفضل اظهار داشت: فلسفه وجودی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفظ نظام جمهوری اسلامی بوده و ما در راستای آن خدمات‌دهی به اقشار آسیب‌پذیر و محروم را مدنظر قرار داده‌ایم.

وی افزود: این معاونت به تبعیت از فرامین فرمانده کل قوا و فرمانده سپاه استان لرستان خدمت به مناطق محروم و سیل‌زده را در دستور کار خود قرار داده‌ و بیمارستان سیار به نام بیمارستان امام حسین که از بهداری نیروی زمینی سپاه اعزام شده‌ بود را در شهر سیل‌زده پلدختر مستقر کردیم و به 40 هزار نفر از عموم مردم ارائه خدمات داشته‌ایم.

امیری گفت: اگر خدمات این بیمارستان سیار نبود الان  بروز و گسترش بیماری‌های اندمیک و اپیدمی‌هایی که به‌واسطه سیل و عدم رعایت بهداشت محیط فردی به‌وجود خواهد آمد را شاهد بودیم و 300 عمل جراحی در این بیمارستان انجام و بیش از 200 مورد خدمات ام آر آی رایگان را برای عموم مردم داشته‌ایم و همچنین خدمات دیگری مانند بستری زنان و مردان با تخصص‌های مختلف پزشکی را نیز داشتیم تا مردم از نظر بهداشت و درمان احساس امنیت داشته باشند.

معاون بهداشت اظهار داشت: برای اولین بار در سطح استان لرستان خدمات بهداشت دهان و دندان را تحت عنوان کلینیک دندانپزشکی به تمام روستاهای سیل‌زده اعزام کردیم و حدود بیش از پنج هزار سیل‌زده از این خدمات استفاده کردند.

وی خاطر نشان کرد: پزشکان گاهی از اقص و نقاط کشور با دارو و تجهیزات می‌آمدند و خدمات درمان رایگان در اختیار عموم مردم قرار می­دادند وکاری که به جرأت می‌توانم بگویم ار عهده دانشگاه علوم پزشکی برنیامد با لطف خداوند توسط معاونت بهداشت و درمان سپاه لرستان این مهم انجام گرفت و ما خدماتی شامل ترمیم، عصب‌کشی و پرکردن دندان را داشتیم.

امیری گفت: 40 هزار نفر جدای از خدمات بیمارستان  سیار از طریق اعزام تیم‌های بسیج جامعه پزشکی و معاونت بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی در مناطق سیل‌زده تحت درمان قرار گرفتند و همین الان هم این تیم‌ها را به روستاها و مناطق محروم اعزام می‌کنیم.

معاون بهداشت افزود: چهار سال است که با راه‌اندازی دو درمانگاه سیار در نجف و کربلا خدمات شایان توجهی به زائران اربعین با همکاری سپاه و پزشکان داوطلب ارائه داده و موکب‌های درمان را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: بیماری‌های رایج در این ایام کوفتگی، بیماری‌های تنفسی و سرماخوردگی است که با ارائه خدمات درمانی توانستیم جلوی بسیاری از بیماری‌ها را بگیریم وبیماری خاصی در ایام اربعین بین زائران وجود ندارد.

معاون بهداشت با اشاره به اینکه ما نیازمندیم که در خیابان شارع کوفه یک موکب درمانی برای عموم مردم راه‌اندازی کنیم و روزانه بیش از هزار نفر به مواکب درمانی ما مراجعه می‌کنند و همچنین خدمات ما ادامه دارد و تا یک روز پس از اربعین نیز دایر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار