علی‌اصغر جعفری:

موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس درصدد راه‌اندازی «فاز اول موزه استکبارستیزی طبس» است

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گفت: یکی از برنامه‌های اصلی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، راه‌اندازی فاز اول موزه استکبارستیزی طبس همزمان با پنجم اردیبهشت مصادف با سالروز شکست تجاوز نظامی آمریکا به ایران در سال ۱۳۹۹ است.
کد خبر: ۳۶۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱ - 14October 2019

به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در نخستین جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی موزه بین‌المللی طبس با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی موزه طبس، اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) پس از شکست سنگین حمله آمریکایی‌ها در صحرای طبس، با توجه به اهمیت این حادثه فرمودند، شن‌ها مامور خدا بودند و در صحرای طبس معجزه الهی اتفاق افتاده است، رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله‌العالی) نیز تاکید فرمودند باید به واقعه طبس توجه شود، اما کار پر هزینه و کم‌اثر انجام نشود. امروز مسئولیت راه‌اندازی و افتتاح موزه بین‌المللی طبس به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس واگذار شده است، امیدوار هستیم بتوانیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

وی افزود: با دستور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، موزه بین المللی استکبارستیزی طبس، درتاریخ ۶/۲/ ۱۳۹۸ به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، واگذار شد و با تصویب اعضای هیات مدیره موزه، محمدحسین جهانبخش به عنوان رئیس موزه بین المللی صحرای طبس منصوب شد. حضور محمدحسین جهانبخش یک ظرفیت بزرگی برای راه اندازی موزه طبس محسوب می‌شود، چون ایشان تجارب اداری و استادی بسیارخوبی دراین زمینه دارند و می‌توانند به موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در راه اندازی فاز اول موزه بین اللمللی استکبارستیزی طبس کمک کند.

جعفری اظهار داشت: در نخستین جلسه شورای هماهنگی و برنامه‌ریزی موزه بین المللی طبس، مقرر شد با همکاری استانداران سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، فرماندهان نظامی و انتظامی مناطق و ادارات کل بنیاد حفظ و نشر آثار ارزش‌های دفاع مقدس سه استان یزد و خراسان رضوی و جنوبی به عنوان استان‌های معین مشخص شدند.

وی با بیان اینکه قرار است خروجی برگزاری اینگونه جلسات به توسعه و احداث موزه بین المللی طبس منجر شود و فاز اول موزه بین المللی استکبارستیزی صحرای طبس در سال ۱۳۹۹ به بهره برداری برسد، تصریح کرد: امیدوار هستیم بتوانیم موزه بین المللی طبس را به عنوان یک موزه طبیعی که معجزه‌ای عظیم در آن رخ داده است به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کنیم و این موزه را توسعه دهیم.

وی در ادامه گفت: علاوه برآن باید ظرفیت‌سازی کنیم و مصادیق متعددی از جنایات آمریکا را درموزه استکبار ستیزی طبس به مردم نشان دهیم.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه قرار است فاز اول راه اندازی موزه استکبارستیزی طبس برای سال ۱۳۹۹ در صحرای طبس اتفاق بیافتد، خاطرنشان کرد: در این جلسات مقرر شده است، برخی از مشکلات پیش روی و مطالعات ساخت موزه طبس شامل: تامین بودجه مورد نیاز، بررسی طرح اولیه راه اندازی فاز اول موزه، استقرار اورژانس، تامین آب شرب و بهداشتی مسجد شکر، برای گردشگران، ایجاد پاسگاه برای برقراری امنیت محیطی، کاشت درخت و ایجاد جنگل برای بیابان‌زدایی با همکاری سازمان مراتع و جنگل‌داری، زیباسازی منطقه طبس جهت طبیعت‌گردی برای گردشگران، نصب دوربین‌های حفاظتی و امنیتی و دوربین‌های ترددشمار جهت رصد آماری روزانه بازدیدکنندگان، ایجاد تهمیدات رفاهی برای گردشگران، معرفی فعالیت‌های انجام شده حول محورموزه طبس با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغاتی و خبری رسانه ها، طراحی کاروان‌های راهیان نور به عنوان هدف گردشگری از موزه طبس، ایجاد زمینه احداث هتل برای جذب گردشگران خارجی (کویرگردی)، تا پایان سال ۱۳۹۸ مرتفع شود. در همین راستا نیز ستاد برگزاری پنجم اردیبهشت سال ۱۳۹۹ نیز امروز مشخص شد تا کار را برای برگذاری مراسم با شکوهی در صحرای طبس پیگیری کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار