مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای لرستان:

اکیپ‌های حمل و نقل جاده لرستان، آماده بازگرداندن زائران هستند

شرفی با بیان اینکه با توجه به ازدحام جمعیت بهتر است زائران تا ۲۴ مهر به وطن بازگردند، گفت: اکیپ‌های حمل و نقل استان لرستان با تمام ظرفیت برای بازگشت زائران آماده شده‌اند.
کد خبر: ۳۶۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳ - 14October 2019

به گزارش دفاع پرس از خرم آباد، «عباس شرفی» مدیرکل راهداری و حمل نقل جاده‌ای لرستان امروز (۲۲ مهر) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: امسال پیاده‌روی اربعین حسینی با استقبال گسترده مسلمانان مواجه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به ازدحام جمعیت در مرز‌های کشور و شهر‌های زیارتی کشور عراق، افزود: با توجه به اینکه ۲۴ تا ۲۹ مهر اوج بازگشت زائران از سفر اربعین است، برای تسهیل در بازگشت زائران، بهتر است زائران سفر را کوتاه کرده و پس از زیارت تا ۲۴ مهر به وطن بازگردند یا اینکه در برنامه ریزی، زمان بازگشت را بعد از ۲۹ مهر قرار دهند.

وی با بیان اینکه از تمام ظرفیت ناوگان حمل و نقل برای بازگشت زائران استفاده می‌شود، گفت: اکیپ‌های حمل و نقل استان لرستان با تمام ظرفیت برای بازگشت زائران آماده شده اند.

شرفی بیان کرد: همچنین تمهیدات لازم برای بازگشت زائران از مرکز استان به ظهر و یا روستا‌های محل زندگی زائران اندیشیده شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون اکیپ‌های حمل و نقل استان لرستان به عنوان معین مرز مهران در پایانه مرزی برکت حضور دارند.

شرفی تصریح کرد: همچنین ناوگان اتوبوس استان به صورت تمام وقت مشغول خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است.

وی افزود: صورت وضعیت دربستی در ایام اربعین به هیچ وجه پذیرفته نیست، نرخ رسمی بلیت توسط اتحادیه شرکت‌های مسافر مصوب، ابلاغ و در پایانه‌ها نصب شده است و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف با ارسال پیامک به سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ سازمان راهداری را مطلع سازند تا برخورد لازم با رانندگان و شرکت‌های متخلف صورت گیرد.

شرفی عنوان کرد: امسال بر اساس سیاست‌های اتخاذ شده از سوی ستاد اربعین و همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، سه شهر اندیمشک، کرمانشاه و همدان به عنوان معین برای جابجایی و انتقال زائران اربعین پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۵۴۰ دستگاه اتوبوس در این رابطه در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: از هر استان بین ۸۰ تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس اختصاص پیدا کرده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان، تصریح کرد: بعد از انتقال زائران از مرز مهران به شهرستان اندیمشک، کار تفکیک بین استان‌ها برای انتقال و جابجایی مسافران انجام خواهد شد و لرستان نیز در این رابطه همکاری خواهد کرد.

شرفی با بیان اینکه طرح ویژه اربعین از ۱۷ مهر ماه آغاز و تا سوم آبان ماه به پایان خواهد رسید، افزود: تلاش خود را خواهیم کرد تا زائران اباعبدالله (ع) با آسودگی خاطر به دیار خود بازگردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها