گفت‌وگوی وزرای دفاع و روسای ستاد مشترک ترکیه و روسیه درباره سوریه

وزرای دفاع و روسای ستاد مشترک ترکیه و روسیه درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۳۶۶۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲ - 14October 2019

گفت‌وگوی وزرای دفاع و روسای ستاد مشترک ترکیه و روسیه درباره سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه دوشنبه شب درباره عملیات موسوم به «چشمه صلح» در شمال سوریه با یکدیگر تلفنی بحث و گفت‌وگو کردند.

به گزارش روسیاالیوم، همزمان، «والری گراسیموف» و «یاشار گولر» به ترتیب روسای مشترک روسیه و ترکیه نیز به صورت تلفنی درباره اوضاع سوریه رایزنی کردند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که طرف‌های روسی و سوری درباره اقدامات ضروری برای هماهنگی فعالیت‌ها و اجرای آن به روش مناسب بحث و تبادل نظر کردند.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه به خبرگزاری آناتولی گفت که گفت‌وگوی تلفنی وی با طرف روسی «سازنده» بود.

بر اساس این گزارش، روسای ستاد مشترک دو کشور نیز درباره «وضعیت امنیتی سوریه و آخرین تحولات مربوط به اوضاع این کشور» با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

اظهارات مسئولان بلند پایه روسیه و ترکیه درباره شمال سوریه پس از آن صورت می‌گیرد که ارتش سوریه تحرکات خود در شمال این کشور را پس از توافق با شبه‌نظامیان کُرد آغاز کرده است و عملا ابتکار عمل را در شمال سوریه در دست گرفته است.

هفته گذشته ترامپ بعد از مکالمه تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، اعلام کرد که ارتش آمریکا در آستانه عملیات ارتش ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه، این مناطق را ترک می‌کند. بر اساس توافق صورت‌گرفته میان واشنگتن و آنکارا، قرار است ترکیه در ازای عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی، نگهداری چند هزار اسیر داعشی را که در حال حاضر در اختیار شبه نظامیان کرد هستند، بر عهده بگیرد.

ترکیه بعد از اعلام تصمیم ترامپ و به بهانه ایجاد یک «منطقه امن» برای اسکان آوارگان سوری، عملیاتی نظامی را در شمال سوریه آغاز کرده است. بنا بر اعلام آنکارا، ارتش ترکیه قصد دارد تا عمق ۳۰ تا ۳۵ کیلومتری سوریه پیشروی کند. کردها تصمیم آمریکا برای عقب‌نشینی را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار