مادر شهید کریم‌زاده در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

کسب اجازه از امام رضا (ع) برای اعزام به جبهه/ رزمنده‌ای که به دستور مستقیم رجوی ترور شد

سیده فاطمه کریم‌زاده گفت: محمد هر بار که می‌خواست به جبهه برود، ابتدا به حرم مطهر امام رضا (ع) می‌رفت و از ایشان اجازه می‌گرفت.
کد خبر: ۳۶۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۵ - 19October 2019

«مغازه خیاطی همسرم محل تبلیغ دین و بیداری مردم بود/ پسرم برای اعزام به جبهه از امام رضا(ع) اجازه می‌گرفتسیده فاطمه کریم‌زاده» همسر شهید «ابوالقاسم سپهری» و مادر شهید «محمد سپهری» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، اظهار داشت: همسرم فردی متدین و با ایمان بود. او پای منبر بزرگان زیادی می‌نشست و فرزندمان را نیز با خود همراه می‌کرد. محمد در همین جلسات با حضرت امام (ره) آشنا شد و سنین نوجوانی در کنار پدرش به فعالیت علیه رژیم پهلوی می‌پرداخت.

وی افزود: همسرم خیاط بود. مغازه کوچک او تبدیل به مکانی جهت تبلیغ دین و آگاهی دادن به مردم شده بود. در نیمه‌های شب اعلامیه و نوار‌های سخنرانی امام (ره) را پخش می‌کرد. او فرزندمان را به سمت مبلغان دینی سوق می‌داد و می‌گفت فرزندانمان نباید دنبال کار‌های بیهوده باشند. برایشان کتاب‌های دینی می‌خرید. سرانجام این امور منجر به تربیت فرزندانی انقلابی شد.

کریم‌زاده خاطرنشان کرد: محمد به احکام، واجبات دین، روضه و نماز علاقه‌مند بود. مطالعات و حضورش در مکان‌های مذهبی باعث شده بود که بیشتر از هم‌سن و سالانش در مورد دین و وضعیت کشور بداند. روزی از مدرسه‌اش درخواست کردند که همسرم به مدرسه برود. مدیر مدرسه از همسرم خواسته بود که محمد را به مدرسه دیگری منتقل کنیم تا بتوانند جواب سوالاتش را بدهند. او ضریب هوشی بالایی داشت.

وی عنوان کرد: زمانی که محمد به مدرسه می‌رفت، همکلاسی‌ها و دوستانش را بسیج کرده بود تا علیه شاه شعار دهند. حتی گفته بود که اگر گارد شاهنشاهی آمد، آن‌ها به کجا فرار کنند.

مادر شهید سپهری تصریح کرد: زمانی که جنگ آغاز شد محمد درخواست کرد که به جبهه برود، پدرش به خاطر سن و سال کم او، نپذیرفت و گفت فعلا برادرت در جبهه است. هر زمان به سنی رسیدی که بتوانی بجنگی، اجازه می‌دهم که بروی. محمد طاقت نداشت که منتظر بماند. چند مرتبه پنهانی اعزام شد. همسرم به دستور مستقیم رجوی ترور شد. آن‌ها نتوانستند فعالیت‌های همسرم را تحمل کنند. پس از شهادت همسرم، محمد به صورت مداوم در جبهه حضور داشت. چندین مرتبه هم به شدت مجروح شد و سرانجام در سال ۶۶ به شهادت رسید.

وی ادامه داد: محمد هر بار که می‌خواست به جبهه برود، ابتدا به حرم مطهر امام رضا (ع) می‌رفت و از ایشان اجازه می‌گرفت. یک بار در بین مسیر بازگشت وقتی آقای پناهیان از وی پرسیده بود که چرا می‌خواهی برگردی. گفته بود خمسم را نداده‌ام. می‌روم خمسم را پرداخت می‌کنم سپس برمی‌گردم. با این که خمس محمد بسیار کم بود، اما راضی نبود از این مقدار کم هم چشم‌پوشی کند.

کریم‌زاده گفت: خط قرمز پسرم ولایت فقیه بود. در وصیت‌‍‌نامه‌اش هم نوشته است که از ولایت فقیه پشتیبانی کنید. رهبر را تنها نگذارید. پای سخنان مبلغان دینی بنشینید. برای خودش هم دعا کرده بود که هنگام شهادت حضرت زهرا (س) بر بالینش باشد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار