یک کارشناس مذهبی:

شهدا در شبیه شدن به اولیای الهی از هم سبقت می‌گرفتند

حجت‌الاسلام غفوری نسب گفت: شهدا در شبیه شدن به اولیای الهی از هم سبقت می‌گرفتند و حتی آرزو می‌کردند، زندگی و مرگشان شبیه ائمه اطهار (س) باشد.
کد خبر: ۳۶۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ - 19October 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام غفوری نسب در مراسم اربعین حسینی در منزل شهید بزرگوار «محسن برهانی» اظهار داشت: شهدا هستی خود را با خدای خویش معامله کردند، زیرا آنها می‌دانستند که تمامی زیبایی در حضرت باریتعالی نهفته شده و برای دستیابی به آن زیبایی از هستی خویش گذشتند.

وی تصریح کرد: شهدا با الگو برداری از رفتار و سیره ائمه اطهار (ع) به مرحله والای تقوای الهی دست یافتند و خیر دنیا و آخرت را به دست آوردند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه شهدا خط سرخ کربلا را دنبال و در آن مسیر بر آرمان‌های خود پافشاری کردند افزود: با نگاه به زندگی شهدا درمی‌یابیم که اخلاق، رفتار و منش شهدا شبیه ائمه (ع) بود و در حقیقت شهدا در شبیه شدن به اولیای الهی از هم سبقت می گرفتند و حتی آرزو می کردند، زندگی و مرگشان شبیه ائمه اطهار(ع) باشد.

حجت الاسلام «غفوری نسب» بیان داشت: شهید «علی اکبر دهقان» از رزمندگان دوران دفاع مقدس، سر از بدنش جدا شد و پس از شهادت ذکر «یا حسین» می گفت و هنگامی که کوله پشتی‌اش را باز کردند و وصیت نامه ی این بزرگوار را گشودند نوشته بود «خدایا امام حسین (ع ) با لب تشنه شهید شده، من هم دوست دارم این گونه شهید بشوم، دوست دارم وقتی شهید می‌شوم ذکر لبم یاحسین یاحسین باشد» و همه این موارد درباره این شهید اتفاق افتاد.

وی گفت: متاسفانه در جامعه امروز، برخی جوانان سعی می کنند از بازیگران و خواننده ها الگو بگیرند و در حالی که شهدا تمام الگویشان ائمه اطهار و اولیاء الهی بودند و سعادت ما در پیمودن راه شهدا است.

 این مراسم با قرائت زیارت اربعین و برپایی نماز جماعت ظهر و عصر همراه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار