انتشار چهار کتاب جدید در آستانه شهادت امام رضا (ع)

مدیرعامل به‌نشر از انتشار چهار کتاب همزمان با فرارسیدن دهه پایانی ماه صفر و در آستانه سالروز شهادت امام علی بن موسی الرضا (ع) خبر داد.
کد خبر: ۳۶۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷ - 21October 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «حسین سعیدی» مدیرعامل به‌نشر از انتشار چهار کتاب همزمان با فرارسیدن دهه پایانی ماه صفر و در آستانه سالروز شهادت امام علی بن موسی الرضا (ع) خبر داد و اظهار داشت: مجموعه «ادعیه، زیارات، نمازها، صلوات، اذکار، حرز‌ها و نیایش‌های امام رضا (ع)» همزمان با فرارسیدن دهه پایانی ماه صفر توسط انتشارات به‌نشر منتشر شد و در دسترس زائران و مجاوران آن حضرت قرار گرفت.

وی افزود: کتاب مجموعه ادعیه در پنج بخش، ضمن ارائه مفهوم زیارت و آداب آن و نگاهی کوتاه به زندگی امام رضا (ع)، مجموعه‌ای از زیارات، ادعیه، اذکار، صلوات، نماز، حرز و نیایش‌های امام رضا (ع) را به صورت دسته‌بندی شده جهت سهولت و بهره‌مندی زائران حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ارائه می‌دهد. این کتاب که برگرفته از مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی (ره) می‌باشد در ۲۵۶ صفحه، در قطع جیبی و با شمارگان سه هزار نسخه منتشر شده است.

مدیرعامل به‌نشر با اشاره به عناوین پنج بخش این کتاب تصریح کرد: این مجموعه در پنج بخش شامل مجموعه «ادعیه، زیارات، نمازها، صلوات، اذکار، حرز‌ها و نیایش‌های امام رضا (ع)» است که در بخش نخست با عنوان «در بارگاه امام رضا (ع)» با نگاهی گذرا به زندگی امام رضا (ع)، حدیث سلسله الذهب، زیارت و آداب زیارت حضرت رضا (ع) را بیان می‌کند.

سعیدی خاطرنشان کرد: در بخش دوم این مجموعه با عنوان «ادعیه امام رضا (ع)»، دعای بعد از نماز زیارت، دعای وداع با امام رضا (ع)، دعای رضویه و.. گردآوری شده است و در بخش سوم نیز با عنوان «زیارات امام رضا (ع)» فضیلت و کیفیت زیارت آن حضرت، زیارت اول تا چهارم امام رضا (ع)، زیارت امام رضا (ع) روز بیست و سوم ذی القعده، زیارت جامعه کبیره، زیارت وارث، زیارت امین‌الله تبیین شده است.

وی گفت: در بخش چهارم با عنوان «نمازها، صلوات، اذکار، حرز‌های امام رضا (ع) و آداب تلاوت قرآن»، نماز بعد از زیارت امام رضا (ع)، کیفیت نماز‌های یومیه و نافله آن حضرت، روزه و نماز‌های امام رضا (ع) در سفر، صلوات بر علی بن موسی الرضا (ع)، اذکار و حرز‌های امام رضا (ع) و... گردآوری شده است.

مدیرعامل به‌نشر تاکید کرد: بخش پنجم که «نیایش‌های امام رضا (ع)» نام دارد، در هشت فراز به در باب انس با خدا، عرض ادب به ساحت پیامبر اعظم (ص)، شهادت خویش، فرزندش مهدی (عج)، خاندان و صحابه، سیاست، عبادت ها، دفع شر و بلا، درمان بیماری‌ها پرداخته شده است.

روایت حکمت‎های رضوی در کتاب «امام رضا (ع) و کرامت انسانی»
سعیدی در ادامه از دیگر اثر منتشر شده این انتشارات در حوزه رضوی افزود: کتاب «امام رضا (ع) و کرامت انسانی» تالیف محمد حکیمی در ۱۳۵ صفحه و شمارگان یک هزار نسخه در قطع رقعی و با قیمت ۱۹۰ هزار ریال توسط انتشارات به‌نشر به چاپ رسیده است.

وی تصریح کرد: ۳۸ حکمت رضوی در زمینه کرامت انسانی در کلام امام رضا (ع) همچون خداباوری و کرامت انسانی، جایگاه امام و کرامت انسانی، همسانی در کرامت انسانی، برادری دینی و کرامت انسانی، حقوق برادری و کرامت انسانی، کرامت انسانی در خانواده، کرامت انسانی پدر و مادر با هر دینی، کرامت انسانی بینوایان، پاسخ با نیکی و کرامت انسانی، کینه توزی و کرامت انسانی، میهمان‌نوازی و کرامت انسانی، کرامت انسانی در روابط اجتماعی، گسترش شادی و کرامت انسانی، حقوق کارگران و کرامت انسانی، حق محوری و کرامت انسانی و ... از جمله مباحث مطرح شده در این اثر است.

مدیرعامل به‌نشر افزود: در گام نخست در انسان باوری و ارج نهادن به کرامت انسانی باید تعالیم والای قرآنی و حدیثی را در این‌باره یادآوری کرد و آیاتی در قرآن و سخنانی از پیشوایان الهی را آموزش داد تا انسان دوستی و ایمان به کرامت انسانی در میان جامعه گسترش یابد و به صورت باور‌های اصولی و خدایی درآید و گرایش همگان را برانگیزد و مورد عمل قرار گیرد.

سعیدی خاطرنشان کرد: در این کتاب برخی از حکمت‌های رضوی و آموزه‌های امام رضا (ع) یادآوری می‌شود که هر یک به نوعی کرامت انسان‌ها را آشکار ساخته و جایگاه و منزلت خدایی آن را گوشزد کرده است تا دوستداران امام در این راستا گام بردارند و رضای خدا و خشنودی آن امام بزرگوار را به دست آورند.

«عنایات امام رضا (ع) به روایت عالمان»
وی از انتشار دیگر کتاب حوزه رضوی با عنوان «عنایات امام رضا (ع) به روایت عالمان» نگارش و پژوهش فتح‌الله درخشان در ۱۷۰ صفحه با شمارگان یک هزار نسخه و قطع رقعی توسط به‌نشر خبر داد. این کتاب زیر نظر استاد غلامحسین حیدری نگارش شده و حجت‌الاسلام محمد ناصر انتصاری و دکتر محسن دیمه کار به عنوان ناظران علمی این کتاب در نگارش آن نقش داشته اند.

مدیرعامل به‌نشر با بیان اینکه در این اثر عنایات حضرت رضا (ع) از زبان آیات عظام و علمای اعلام در قرن حاضر نقل شده است، تصریح کرد: عنایات ائمه (ع) برای همگان ملموس و قابل فهم می‌باشد و عنایات معصومین (ع) ادامه و کمال معجزه‌های پیامبران و ثمره ولایت تکوینی آن بزرگواران است.

سعیدی با اشاره به اینکه در این اثر عنایات حضرت رضا (ع) از زبان افراد شناخته شده و مورد اعتماد جامعه تبیین گردیده است تا در درستی آن‌ها هیچ گونه تردیدی وجود نداشته باشد، گفت: عنایات یاد شده از توجهات حضرت رضا (ع) در عصر حاضر در این کتاب برگزیده شده است و این بدان معناست که اهل بیت کمان کار حاضر ناظر و قادر هستند و این بزرگواران همواره باب رحمت الهی و پناه درماندگان و بی پناهان بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: روایت‌های این کتاب به نقل از آیات عظام و علمای اعلام همچون مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت، حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی، حضرت آیت الله علوی گرگانی، حضرت آیت الله وحید خراسانی، مرحوم آیت الله بهاءالدینی، مرحوم آیت الله مروارید، مرحوم آیت الله میرزا مهدی آشتیانی، مرحوم آیت الله حق شناس، مرحوم آیت الله حائری تهرانی، آیت الله محسن مجتهد شبستری، مرحوم آیت الله معصومی، استاد فاطمی نیا، حضرت آیت الله قرهی، استاد قرائتی و... از عنایات خاص آن حضرت نقل شده است که با برداشت‌های گردآورندگان این کتاب همراه است.

ترسیم زیارتی عارفانه و عاشقانه در کتاب «بیایید این‌گونه زیارت کنیم»
مدیرعامل به‌نشر به اثر دیگر این انتشارات در حوزه کتاب‌های رضوی اشاره کرد و گفت: کتاب «بیایید این‌گونه زیارت کنیم» در ۱۴۱ صفحه به قلم حجت‌الاسلام روح‌الله شفیعیان توسط به‌نشر و با همکاری موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام منتشر شده است.

به گفته وی «بیایید این‌گونه زیارت کنیم» یک اثر تحقیقی است که در قطع رقعی و تیراژ یک هزار نسخه و با قیمت ۱۶۰ هزار ریال به بیان چیستی زیارت صحیح، آداب زیارت واقعی و پاداش چنین زیارتی پرداخته است و به نیاز‌های علمی و عملی در زیارت اهل بیت (ع) پاسخ می‌دهد.

انتهای پیام/ ۱۲۱

نظر شما
پربیننده ها