استاندار آذربایجان‌ شرقی:

نمایشگاه کتاب و مطبوعات استان بستری برای تفکر است

«محمدرضا پورمحمدی» گفت: برپایی نمایشگاه کتاب و مطبوعات در تبریز بستر گفت‌وشنود، مطالعه و تفکر را فراهم می‌‌کند.
کد خبر: ۳۶۶۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳ - 21October 2019

نمایشگاه کتاب و مطبوعات استان بستری برای تفکر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، «محمدرضا پورمحمدی» استاندار آذربایجان‌شرقی ظهر امروز در آیین گشایش هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز که در سالن شمس تبریزی برگزار شد، اظهار داشت: این نمایشگاه در شهری برگزار می‌شود که زادگاه صنعت چاپ و نشر کشور بوده و هست و تبریز این طلایه‌داری خود را بعد از گذشت سال‌ها و از دوران عباس میرزا که بانی و مروج مظاهر مدرنیته بود، حفظ کرده است.

وی با بیان اینکه تبریز به واسطه اولین‌ها بودن خود تبدیل به مرکز اندیشمندان و قلم به دستان مبارز علیه دوران پهلوی مستبد بود، یادآور شد: دهه ۵۰، بازار شیشه‌گرخانه تبریز میعادگاه دانشجویان و پژوهشگران بود و چندین کتابخانه بزرگ داشت.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه امروز تبریز دو میلیون نفری بیش از ۶ کتابخانه مهم ندارد، خاطرنشان کرد: یک مقاله‌ای بود که اعلام می‌کرد حال تبریز خوب است ولی باور نکنید، من می‌گویم که حال تبریز خوب است ولی خیلی خوب نیست.

وی در پایان متذکر شد: یک روزنامه سراسری نداریم و مشکلات سخت‌افزاری حق‌التحریر از جمله مباحث‌ی است که باید اندیشیده شود و خوشحالم تا این مجال فراهم شده تا بستری برای فکر داشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار