رئیس موزه بین المللی استکبارستیزی طبس:

همایش ملی روز استکبارستیزی در صحرای طبس برگزار می‌شود

رئیس موزه بین المللی استکبارستیزی طبس گفت: همایش ملی روز استکبارستیزی 13 آبان در مسجد شکر صحرای طبس با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۶۷۱۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ - 23October 2019

همایش ملی روز استکبارستیزی در صحرای طبس برگزار می شود«محمدحسین جهانبخش» رئیس موزه بین المللی استکبارستیزی طبس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در بیرجند اظهار داشت: بعد از حادثه طبس در پنجم اردیبهشت 59 در این شهر که جزو استان یزد بود مراسمات مختلفی برای گرامیداشت این روز از سوی مسئولان استان یزد برگزار شد.

وی ادامه داد: بعد از تقسیم خراسان بزرگ به سه بخش و الحاق طبس به خراسان جنوبی نیز برنامه های مختلفی در این مناسبت خاص از سوی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی، سپاه و سایر مسئولان این استان برگزار شد که همه جای تقدیر دارد.

رئیس موزه بین المللی استکبارستیزی طبس یادآور شد: بنا به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 88 که فرمودند باید در این منطقه یک موزه ساخته شود، موزه ای از آثار به جامانده از حادثه سال 59 ایجاد شد و مسجد شکر نیز در همان محل احداث شد، اما با تاکیدی که مقام عظمای ولایت برای برجسته شدن حادثه این منطقه در سطح ملی و بین المللی داشتند مقرر شد تا این موزه استانی به بین المللی ارتقا پیدا کند.

جهانبخش افزود: از این رو با حکم سردار کارگر موزه بین المللی استکبارستیزی طبس زیرنظر موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تهران ایجاد و ریاست آن به بنده واگذار شد.

وی خاطرنشان کرد: قبلا این موزه در سطح استانی اداره می شد ولی هم اکنون این موزه از حالت استانی خارج و به صورت کشوری اداره می شود و استان های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و یزد استان های معین انتخاب شده اند ولی این بدین معنا نیست که سایر استان ها نسبت به این حادثه بدون مسئولیت هستند، بلکه همه استان های کشور نسبت به این موزه دارای مسئولیت هستند که در آینده در این مورد بیشتر اطلاع رسانی خواهد شد.

این جانباز دوران دفاع مقدس گفت: در دستورالعمل این موزه برای نمایندگان ولی فقیه، فرماندهان سپاه، نیروهای نظامی و انتظامی، استانداران و صدا وسیما نقش های خاصی درنظر گرفته شده است و ما در جلسه ای که هفته آینده با حضور استاندار خراسان جنوبی خواهیم داشت در مورد برنامه های آینده این موزه تصمیم گیری های جدیدی خواهیم کرد.

جهانبخش به برگزاری همایش روز ملی استکبارستیزی در روز 13 آبان در محل حادثه اشاره کرد و گفت: قرار است همایشی با حضور مسئولان کشوری و استانی با سخنرانی دکتر کاظمی معاون زیر آموزش و پرورش در مسجد شکر برگزار شود.

وی با بیان اینکه برنامه هایی برای گسترش موزه در نظر داریم که بعد از نهایی شدن اطلاع رسانی می شود، افزود: قرار است همه آثار به جا مانده از مقابله با استکبار آمریکا از گذشته تاکنون از جمله پهپاد سرنگون شده آمریکا در خلیج فارس و سایر آثاری که در استان های دیگر نگهداری می شوند بعد از تکمیل موزه اصلی به این محل منتقل شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار