دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

نمایش رأفت توأم با اقتدار ناجا در اربعین حسینی

نیروی انتظامی در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی با ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین (ع) رأفت خود را به نمایش گذاشت؛ همچنین ناجا در این عملیات با کشف بیش از ۹۰ درصد از جرائم در مرز‌های چهارگانه نشان داد که در برخورد مقتدرانه با مجرمان، کوتاه نخواهد آمد.
کد خبر: ۳۶۷۱۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 23October 2019

گروه اجتماعی دفاع‌پرس: چندی است که راهپیمایی اربعین حسینی نه‌تنها در جهان اسلام بلکه در کل دنیا به عنوان یک حرکت تأثیرگذار شناخته شده است؛ در این حرکت عظیم فرهنگی، شیعه و سنی از کشورهای مختلف اعم از ایران، افغانستان، پاکستان، ترکیه و سایر کشور‌ها گام به گام در مسیر نجف به کربلا وحدت و اقتدار مسلمانان را به رخ دشمنان اسلام می‌کشند.

هر ساله دشمن برای جلوگیری از حضور میلیونی راهپیمایان اربعین ترفندها، توطئه‌ها و برنامه‌ریزی‌های مختلفی دارد و سعی دارد تا مانع از بروز و ظهور وحدت مسلمانان در آوردگاه راهپیمایی اربعین شود. امسال دشمن در کشور عراق هم با توطئه و ایجاد تفرقه، نفاق و نفوذ در بین مردم عراق یک تظاهرات آرام را به میدانی برای جنگ و از بین بردن وحدت تبدیل کرد.

دشمن در خیال خود فکر می‌کرد که با این حربه، مسلمانان در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت نمی‌کنند؛ اما نه‌تنها این‌گونه نشد، بلکه حضور زائران اربعین بسیار چشمگیر بود و همچون گذشته نقشه دشمن با شکست روبه‌رو شد. طبق آمار‌ها در روز اربعین امسال بیش از ۱۵ میلیون زائر در کربلای معلی حضور داشتند که یک پنجم آن را ایرانیان تشکیل دادند.

راهپیمایی اربعین حسینی؛ نمایش وحدت امت اسلامی در برابر  استکبار جهانی

امسال همچون سال‌های گذشته رسانه‌های غربی باز هم سیاست خصمانه خود را در پیش گرفتند و ضمن بزرگنمایی مسائلی که در عراق، لبنان و دیگر کشور‌ها رخ داد، خبر راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی را به حاشیه بردند.

امسال با پیگیری‌های صورت گرفته توسط وزارت کشور و مرزبانی نیروی انتظامی و پس از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان کشور عراق، مرز خسروی هم علاوه بر سه مرز مهران، شلمچه و چذابه، آماده پذیرایی از زائران اربعین حسینی شد.

یکی از ابتکارات پلیس که با هماهنگی دستگاه‌های متولی عراقی صورت گرفت و باعث تسهیل در تردد زائران در اربعین حسینی شد، صدور «برگه تردد موقت اربعین» بود که طبق آمار‌ها بیش از ۶۰۰ هزار برگ تردد موقت برای زائران صادر شد و زائران با این برگه و بدون احتیاج به پاسپورت، در مسیر نجف به کربلا به خیل عاشقان امام حسین (ع) پیوستند.

نیروی انتظامی با استفاده از ظرفیت‌های پلیس‌های تخصصی همچون سال‌های گذشته و با به‌کارگیری بیش از ۳۰ هزار نیرو در راه‌های اصلی و فرعی و مرز‌های مهران، شلمچه، چذابه و خسروی مسئولیت برقراری نظم، امنیت و تردد زائران را برعهده داشت.

علاوه بر برقراری امنیت برای حضور زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی، نیروی انتظامی از ابتدای عملیات اربعین شرایطی را فراهم کرد تا اتباع کشمیری، پاکستانی، افغانستانی و دیگر کشور‌ها از مرز‌های شرقی وارد ایران و بدون هیچ‌گونه دغدغه امنیتی از مرز شلمچه عازم راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شوند.

طبق آمار‌های پلیس، بیش از ۲۰۵ هزار نفر از اتباع خارجی امسال از مرز شلمچه عازم راهپیمایی اربعین حسینی شدند. همچنین بیش از سه میلیون ایرانی در مراسم اربعین امسال در عراق حضور پیدا کردند که این میزان نسبت به سال گذشته، رشد ۷۴ درصدی داشته اشت.

نیروی انتظامی با بهره‌گیری از تجربیات سال‌های گذشته و استفاده از مأموران آمورش‌دیده در زمینه برقراری امنیت، بیش از ۹۰ مورد از جرایمی را که در مرز‌های چهار گانه رخ داده بود، کشف کرد.

راهپیمایی اربعین حسینی؛ نمایش وحدت امت اسلامی در برابر  استکبار جهانی

پلیس با اقدامات پیشگیرانه و پایش هوایی مسیر‌های منتهی به مرز‌های چهارگانه توانست در زمینه انضباط‌بخشی در تردد، برطرف کردن گره‌های ترافیکی و همچنین نظارت بر پارکینگ‌ها به نحو مطلوبی امنیت را برقرار کند.

در اربعین ۹۸ از مجموع سه میلیون و ۷۵ هزار زائر ایرانی، ۶۵ درصد از زائران مرد، ۳۵ درصد خانم، سه هزار و ۲۴۱ زائر زیر یک سال، ۷۰ هزار زائر زیر پنج سال و بیش از دو هزار زائر بالای ۸۵ سال بودند.

نیروی انتظامی در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی با ارائه خدمات به زائران اباعبدالله الحسین (ع) رأفت خود را به نمایش گذاشت؛ همچنین ناجا در این عملیات با کشف بیش از ۹۰ درصد از جرائم در مرزهای چهارگانه نشان داد در برخورد توأم با اقتدار با مجرمان هیچ‌گاه کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار