رئیس بنیاد شهید دیر:

یادمان شهدای گمنام «بردخون» نیمه‌ تمام رها شده است

حجت‌الاسلام «محمد بحرانی» گفت: یادمان شهدای گمنام بردخون به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شده است که تخصیص اعتبار کامل نداشته است و کار نیمه‌ تمام رها شده است.
کد خبر: ۳۶۷۲۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ - 23October 2019

یادمان شهدای گمنام «بردخون» نیمه‌تمام رها شده است

به گزارش دفاع‌پرس از بوشهر، سامان‌دهی یادمان شهدای گمنام یکی از راه‌های ارج‌نهادن به مقام شامخ شهدا و تداعی‌کننده بخشی از خاطرات هشت سال دفاع مقدس و ارزش‌های مقاومت، ایثار و شهادت جامعه اسلامی است که باید این یادمان‌ها متناسب با شأن و جایگاه آنان آماده‌سازی و احداث شود.

بوستان شهدای گمنام مکانی برای تجدید میثاق با شهدا و ایجاد فضایی متناسب با مخاطب، گسترش زمانی فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، الگوسازی شهدا برای نسل حال و آینده، شکوه جایگاه رفیع جهاد و مقام شهید، هویت‌بخشی و مزین‌شدن جامعه به نام شهدا است.

20 مرداد سال 94 همزمان با سالروز شهدات امام جعفر صادق (ع)، بردخون میزبان دو شهید گمنام بود که بار دیگر از این دیار عطر ایثار و شهادت استشمام شد و مردم با استقبالی بی‌نظیر پیکر این دو شهید را تشییع و به خاک سپردند.

بعد از چند سال از دفن این شهدا، در دهه فجر سال 97 کلنگ آغاز یادمان شهدای گمنام با حضور مسئولان شهرستان و بخش به زمین زده شد اما پس از مدتی کار ساخت یادمان متوقف شد و پیمانکار وسایل و تجهیزات خود را جمع‌آوری کرد و پروژه تعطیل شد و تاکنون اقدامی عملی برای تکمیل یادمان صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام «محمد بحرانی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان دیر اظهار داشت: احداث یادمان‌های شهدای گمنام توسط بنیاد  حفظ و نشر آثار دفاع مقدس صورت می‌گیرد، اما یادمان شهدای گمنام بردخون به بنیاد شهید و امور ایثارگران واگذار شده که تخصیص اعتبار کامل نداشته است و کار نیمه‌تمام رها شده است.

وی گفت: با پیگیری‌های انجام شده، مبلغ یک میلیارد ریال برای ادامه کار یادمان تأمین اعتبار شده که در صورت تخصیص، روند ساخت دنبال و از پی گرفته می‌شود.

بحرانی خاطرنشان کرد: بنیاد شهید شهرستان تلاش می‌کند این طرح تکمیل و در دسترس عاشقان شهیدان  قرار گیرد که امیدواریم این خواسته مردمی به‌زودی محقق شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها