عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پیوستن به معاهدات بین‌المللی راه‌گشای مشکلات کشور نیست

سیدحسین نقوی حسینی گفت: تا مادامی که غربی‌ها و به خصوص دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، طراحان معاهداتی همچون FATF هستند، پذیرفتن سازوکار این توافقات در جهت کسب و تامین منافع ملی کشورمان نیست.
کد خبر: ۳۶۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ - 26October 2019

پیوستن به معاهدات بین‌المللی راه‌گشای مشکلات کشور نیستسیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، در خصوص تمدید مهلت FATF به ایران برای عضویت در این کنوانسیون اظهار داشت: با توجه به خلف وعده‌های غربی‌ها در توافقاتی که با سایر کشورها منعقد می‌کنند و به خصوص عملکرد طرف‌های عضو برجام، متوجه می‌شویم که نباید در قید و شرط طرف‌های غربی برای پذیرفتن توافق و معاهداتی باشیم که همچون برجام هیچ دستاوردی برای ملت و کشورمان ندارد.

این مقام مسوول با تاکید بر اینکه حفظ و ارتقای منافع ملی کشورمان از واجبات است، افزود: ما برای بهبود امور در کشورمان نیازی به پذیرفتن معاهداتی که غربی‌ها طراحی می‌کنند، نداریم؛ لذا برای اصلاح قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم و اصلاح قانون مبارزه با پولشویی اقدامات سازنده‌ای به صورت بومی انجام دادیم و در مجلس تصویب و مورد تایید شورای نگهبان هم واقع شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای دقیق و صریح قوانین داخلی منجر به بهبود وضعیت کشور خواهد شد، گفت: از بدو ظهور و پیروزی انقلاب اسلامی، رفتار و عملکرد غربی‌ها در مقابل جمهوری اسلامی به گونه‌ای بوده که ثابت می‌کند آن‌ها به هیچ وجه خیرخواه ملت و کشور ما نبوده و برای کم شدن مشکلات ما اقدام اساسی انجام نمی‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه پیوستن به معاهدات بین‌المللی دردی در درد مردم ما دعوا نمی‌کند، گفت: تا مادامی که غربی‌ها و به خصوص دشمنان نظام و انقلاب اسلامی، طراحان معاهداتی همچون FATF هستند، پذیرفتن سازوکار این توافقات در جهت کسب و تامین منافع ملی کشورمان نیست.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دو لایحه مربوط به FATF یعنی الحاق به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT هنوز تعیین تکلیف نشده است، گفت: برای پیوستن جمهوری اسلامی ایران به این دو کنوانسیون برخی مسائل باعث شک و تردید شد؛ در حقیقت اگر تحریم‌های آمریکا علیه ما زودتر تصویب شده بود، احتمالا مجلس شورای اسامی نیز اقدام به تصویب پالرمو CFT نمی‌کرد. اکنون نیز باید بررسی CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام بر مبنای مصالح کشور انجام شود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها