نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

تمام اسماء و صفات الهی در پیامبر عظیم‌الشان اسلام تجلی یافته است

آیت‌الله «سید احمد میرعمادی» گفت: تمام اسماء و صفات الهی در پیامبر عظیم‌الشان اسلام تجلی یافته است و به همین جهت پیامبر اکرم (ص) دارای شخصیت جامع و کامل است.
کد خبر: ۳۶۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ - 27October 2019

به گزارش دفاع‌پرس از خرم‌آباد، آیت الله «سید احمد میرعمادی» امروز (یکشنبه) در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت ایام سوگواری رحلت پیامبر گرامی اسلام، به جلوه ها و ابعاد شخصیتی پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر اکرم مظهر تام اسماء الهی و آینه تمام نمای صفات جمال و جلال الهی است.

وی با بیان اینکه تمام اسماء و صفات الهی در پیامبر عظیم الشان اسلام تجلی یافته است و به همین جهت پیامبر اکرم دارای شخصیت جامع و کامل است، یک انسان کامل است، تصریح کرد: حضرت امام (ره) راجع به پیامبر اکرم تعبیر بسیار بلندی دارند و می فرمایند «پیامبر اکرم انسان کامل، مفتاح وجود، رابط بین شاهد و مشهود، واسطه فیض الهی، اولین مخلوق عالم، مرآت ظهور احدیت، سلطان دنیا و آخرت و متصرف در جمیع عوالم است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه یکی از جلوه های شخصیتی پیامبر اکرم بُعد اخلاق است، عالی ترین و برجسته ترین شخصیت پیامبر اکرم در اخلاقش جلوه یافته است، افزود: خداوند متعال در قرآن کریم با تاکید می فرماید «ای پیامبر تو دارای اخلاق عظیم هستی.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: امام علی (ع) در توصیف اخلاق نبوی می فرماید «هرکس بدون آشنایی قبلی با پیامبر ملاقات می کرد هیبت اش او را فرا می گرفت، هر کس با او معاشرت می کرد دوستدار پیامبر بود،  پیامبر اکرم در عدالت بی نظیر بود حتی نگاهش را بین یاران تقسیم می کرد، هرگاه پیامبر اکرم در معاشرت به کسی دست می داد تا زمانی که طرف مقابل دستش را نمی کشید پیامبر دست او را رها نمی کرد، دست افراد را به گرمی می فشرد.»

وی با اشاره به اینکه اخلاق پیامبر اکرم زبانزد بوده است،  گفت: اخلاق پیامبر اکرم مغناطیسی بود که همه را به سوی خود جذب می کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به آیه ۱۲۸ سوره توبه «لَقَد جاءَکُم رَسولٌ مِن أَنفُسِکُم عَزیزٌ عَلَیهِ ما عَنِتُّم حَریصٌ عَلَیکُم بِالمُؤمِنینَ رَءوفٌ رَحیمٌ»، اظهار داشت: در این آیه ۵ خصوصیت برای پیامبر اکرم ذکر شده است. اول اینکه پیامبر اکرم از خود شما مردم است، از جنس شما و در میان شماست.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه دومین خصوصیتی که در این آیه در رابطه با پیامبر اکرم ذکر شده این است که می فرماید ای مردم پیامبری دارید که سختی های شما بر پیامبر سخت است، رنج ها و مشکلات شما بر پیامبر اکرم ناگوار است و اگر در سرنوشت شما مشکلی به وجود می آید ناراحت می شود و نگران امت اسلامی است»، تصریح کرد: سوم اینکه او سخت مشتاق هدایت و سعادت شماست، می خواهد شما خوشبخت و سعادتمند شوید؛ چهارم نسبت به مومنان رئوف است و ویژگی پنجم آنکه پیامبر مهربان است، نسبت به مومنان رحمت و مهربانی دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم با همه برخورد مهربانی می کرد. در ماجرای فتح مکه پیامبر شعارش این بود که امروز روز رحمت است نه روز انتقام، پیامبر از کسی انتقام نگرفت، همیشه با رحمت برخورد می کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه بُعد دوم از ابعاد شخصیت پیامبر صبر و مقاومت در مسیر دعوت به حق بود، ۲۳ سال مردم را دعوت به توحید کرد و در طول این سال ها رنج و سختی کشید، آزار دید اما استقامت کرد، افزود: پیامبر بدترین اذیت و آزار را دید، خود حضرت فرمود «آنچنان که من اذیت شدم هیچ پیامبری اذیت نشده است»؛ حضرت در مکه در مقابل سران متکبر عرب، گردن کشان قریش و اهانت کنندگان به پیامبر استقامت کرد. سه سال در شعب ابی طالب تحریم بود اما استقامت کرد. یاران پیامبر هر یک بدترین شکنجه ها را دیدند اما استقامت کردند.

آیت الله میرعمادی با اشاره به اینکه پیامبر گرامی اسلام مصداق «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم» بود، گفت: حضرت در برابر توطئه یهود و توطئه منافقین در مدینه ایستادگی کرد؛  آمدند مسجد ضرار درست کردند و در همه اجتماع ها علیه پیامبر صحبت کردند و تهمت می زدند، هرچه دلشان می خواست نسبت به پیامبر روا داشتند اما پیامبر مقاومت کرد تا اینکه پرچم اسلام را به اهتزاز درآورد.

وی با بیان اینکه این ویژگی های شخصیتی پیامبر اکرم برای امروز ما درس است، امروز هم باید از شخصیت پیامبر به عنوان اسوه حسنه درس بگیریم، تصریح کرد: بعد دیگر مسئله مدارای با مردم، دفاع از حقوق مردم و هم نشینی و همراهی با آنان بوده است، پیامبر با مردم بود، مردم را داشت نه یک عده خاص، پشتیبان و حامی پیامبر مردم بودند و پیامبر هم حامی مردم و مظلومان عالم بوده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار