الجعفری:

بازپس‌گیری جولان اولویت سوریه است

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل بازپس‌گیری جولان را اولویت کشورش دانست.
کد خبر: ۳۶۷۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹ - 29October 2019

بازپس‌گیری جولان اولویت سوریه استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که جولان اشغالی بخشی جدا نشدنی از خاک سوریه است و بازپس گیری آن تا خط چهارم ژوئن 1967 میلادی با تمام راه‌هایی که قوانین بین المللی مشخص کرده‌اند اولویت دولت سوریه باقی خواهد ماند.

الجعفری گفت که برخی از کشورهای غربی صاحب نفوذ در شورای امنیت تلاش کردند که این نهاد را به کنترل خود در آورده و آن را به ابزاری برای تحقق اهدافشان که مبتنی بر دزدی و سلطه است تبدیل کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل گفت که از لحظه تاسیس شورای امنیت ما شاهد افزایش چشمگیر بحران‌ها و اقدامات تجاوزکارانه هستیم و این در حالی است که سازمان ملل متحد فقط نظاره گر این بحران‌ها است و برخی اوقات از این بحران‌ها برای اتهام زنی و توجیه تجاوز و اشغالگری استفاده می‌کند.

الجعفری گفت که ملت‌های عربی همچنان قربانی اقدامات تجاوزکارانه و بحران‌های ساختگی هستند و با وجود گذشت هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی در فلسطین، جولان و جنوب لبنان ادامه دارد و این در حالی است که سازمان ملل متحد و شورای امنیت نمی‌توانند قطعنامه‌های خود برای پایان دادن به این اشغالگری را اجرا کنند.

وی تاکید کرد که مواضع سوریه در حمایت از حقوق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطین در خاک این کشور به پایتختی قدس و تضمین حق بازگشت آوارگان به وطنشان مطابق قطعنامه 194 سال 1948 میلادی ثابت است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار