مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس:

راه‌اندازی مجمع خیرین ایثار و شهادت فارس، الگویی برای کشور خواهد شد

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی با بیان اینکه با راه‌اندازی مجمع خیرین ایثار و شهادت در استان فارس بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف خواهد کرد، گفت: با نظر رییس بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس راه‌اندازی این مجمع الگویی برای کشور خواهد بود.
کد خبر: ۳۶۸۱۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ - 31October 2019

راه اندازی مجمع خیرین ایثار و شهادت فارس، الگوی برای کشور خواهدشدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز، دومین جلسه مجمع خیرین ایثار و شهادت استان فارس پیش از ظهر امروز (پنجشنبه) با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان،  رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در فارس، مدیران شرکت‌های خصوص، پیشکسوتان دوران دفاع مقدس و فعالان اقتصادی و خیرین در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس برگزار شد

سرهنگ پاسدار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس در ابتدای جلسه با تشریح اهداف و برنامه‌های مجمع خیرین ایثار و شهادت استان اظهار داشت: با راه‌اندازی این مجمع بسیاری از مشکلات در حوزه برنامه‌های ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت استان مرتفع خواهد شد و این مجمع می‌تواند با همکاری خیرین نیک اندیش استان در راستای ترویج فرهنگ ارزشمند دوران دفاع مقدس و شهید و شهادت گام های موثر و مفیدی بردارد.

وی تصریح کرد: اساسنامه مجمع خیرین استان تدوین شده و به رییس بنیاد حفظ اثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارائه شد که با نظر سردار «بهمن کارگر»  به عنوان الگو  در اختیار ادارات حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان ها قرار خواهد گرفت که با این کار استان فارس الگوی سایر استان ها خواهد بود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به ارئه آماری از حضور رزمندگان در دوران دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: رزمندگان استان فارس نقش ارزشمند و کلیدی در دوران دفاع مقدس داشته اند که باید با راه اندازی موزه ای در شان شهدا نسبت به دستاوردهای آنها جهت انقال به نسل های آینده کوشید.

در ادامه این جلسه سردار لطف الله یدالهی رئیس نهاد نماینده ولی فقیه در فارس با بیان اینکه جامعه آماری نشان می دهد استان فارس به اندازه هفت استان کشور در دوران دفاع مقدس رزمنده داشته است، گفت: پاسداشت شهدا و ایثارگران یک وظیفه برای همه است و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید از هیچ کوششی دریغ نکرد.

یدالهی افزود: موزه دفاع مقدس فارس باید در حد و اندازه‌های شهدای استان و رزمندگان باشد و در این راستا باید تمامی مسئولین استان همت لازم را داشته باشند و همکاری شایسته ای نیز با اداره کل حفظ آثار داشته باشند.

وی همچنین خواستار اجرای فارهای بعدی مرکز فرهنگی به عنوان باغ موزه دفاع مقدس استان در جهت فضای باز و بازدید عموم مردم در نقطه همانند پارک کوهستانی دراک و بام شیراز شد و بیان داشت: شهرداری شیراز و اعضای شورای شهر شیراز نیز باید همکاری لازم در این خصوص را داشته باشند.

درپایان اعضای حاضر به بیان نقطه نظرات خود پیرامون راه اندازی مجمع خیرین ایثار و شهادت پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار