روایتی از فرمانده‌ای که از بدنش پلی ساخت برای عبور رزمندگان از سیم‌خاردارها

فرمانده شهید حاج قاسم اصغری همان فرمانده‌ای بود که در شب عملیات روی سیم خاردار‌ها خوابید تا نیرو‌ها از روی بدنش رد شوند و عملیات به سرانجام برسد.
کد خبر: ۳۶۸۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷ - 02November 2019

روایتی از فرماندهی که بدن خود را روی سیم خاردار‌ها انداختبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «جعفر طهماسبی» از رزمندگان تخریبچی لشکر ۱۰ سیدالشهدا در یادداشتی که در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داد، به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم اصغری جانشین گردان تخریب لشکر ۱۰ سیدالشهدا نوشت:

«سی و دومین سالگرد شهادت جانشین گردان تخریب لشکر ۱۰ سید الشهداء (ع) شهید حاج قاسم اصغری است.

سراسر حضور حاج قاسم در دفاع مقدس پر است از اتفاقات ریز و درشت. حاج قاسم در عملیات‌های مختلفی حماسه آفریده بود و آنچه که از دلاوری و ایثار حاج قاسم مستند شد و به ثبت رسید خوابیدن روی سیم خاردار در شب عملیات عاشورای ۳ در منطقه عمومی فکه بود.

متاسفانه روایت‌های تحریف شده زیادی در خصوص دویدن در میدان مین و خوابیدن روی سیم خاردار در جامعه زبان به زبان نقل می‌شود، اما ایثار شهید حاج قاسم در بازگشایی معبر برای حمله به دشمن در عملیات عاشورای ۳ را تعداد زیادی از رزمندگان لشکر ۱۰ به خصوص رزمندگان گردان حضرت علی اصغر (ع) و فرمانده لشکر ۱۰ سردار علی فضلی در روز‌های دفاع مقدس روایت کرده‌اند.

تعداد زیادی از رزمنده‌هایی که شب عملیات از روی بدن غرق به خون حاج قاسم که در سیم خاردار‌ها فرو رفته بود گذر کرده‌اند در قید حیات هستند و این ایثار را تایید می‌کنند.

شهید حاج قاسم اصغری در بین رزمندگان تخریب لشکر ۱۰ به شجاعت و نترسی و درایت در هنگام مواجهه با خطر شهرت داشت و این حاصل نشد مگر به مدد معنویت و ممارست در بندگی خداوند. در حقیقت حاج قاسم را شاگرد ممتاز فرمانده دلاور تخریب شهید حاج عبدالله نوریان می‌دانستند و او وصیت کرد که وصیت کلی من عمل به وصیت شهید حاج عبدالله است.

گفتنی است سردار شهید حاج قاسم اصغری در پانزدهم فروردین سال ۱۳۴۳ در شهر قدس (قلعه حسن‌خان) به دنیا آمد. وی در اوایل جنگ به فرمان امام (ره) وارد گروه جنگ‌های نامنظم شهید چمران شد و در عملیات‌هایی همچون والفجر مقدماتی، والفجر ۱، خیبر، بدر، عاشورای ۳ و والفجر ۸ حضور داشت.

شهید اصغری برای پاکسازی میدان‌های مین در منطقه سردشت واقع در غرب کشور در سال ۱۳۶۷ حین خنثی کردن مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار