ما قوی هستیم- ۱۲۵/

یادمان «شهدای هویزه» آماده میزبانی از دانش‌آموزان است

«میلاد کریمی» گفت: در حال حاضر، راویان در یادمان «شهدای هویزه» حضور دارند و فروشگاه کتاب یادمان و نمایشگاه «راه ماندگار» بازگشایی شده و تقریبا غالب اقدامات فضاسازی یادمان نیز با تلاش پرسنل امور فرهنگی و خدماتی انجام شده است.
کد خبر: ۳۶۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹ - 03November 2019

یادمان «شهدای هویزه» آماده میزبانی از دانش‌آموزان است«میلاد کریمی» دبیر ستاد فرهنگی یادمان «شهدای هویزه» در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی که ۱۱ آبان در جوار حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: معمولا مراسم افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزی همه ساله در ۱۵ مهر برگزار می‌شد که امسال با توجه به تقارن ماه مهر با ایام اربعین حسینی، با قدری تأخیر آغاز شد.

وی افزود: طبق برنامه در نظر گرفته شده، ابتدا دانش‌آموزان دختر پایه متوسطه دوم به مناطق عملیاتی راهیان نور جنوب اعزام می‌شوند و از بهمن، پسران اعزام خواهند شد.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه، با بیان اینکه هویزه یکی از مقاصد ثابت اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی است، وضعیت فرهنگی این یادمان جهت پذیرش دانش‌آموزان را مناسب توصیف و تصریح کرد: در حال حاضر، راویان در یادمان حضور دارند و از طرفی نیز فروشگاه کتاب یادمان و نمایشگاه «راه ماندگار» بازگشایی شده و آماده عرضه محصولات فرهنگی اختصاصی این یادمان، کتاب‌های دفاع مقدس و محصولات جبهه فرهنگی انقلاب به دانش‌آموزان است و تقریبا غالب اقدامات فضاسازی یادمان نیز با تلاش پرسنل امور فرهنگی و خدماتی انجام شده است.

وی همچنین از آمادگی کامل زیرساخت‌های رفاهی این مجموعه خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به وجود سالن‌های اسکان در مجموعه یادمان، معمولا کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی، اوقات نماز و ناهار را در هویزه می‌گذرانند و نیمی از روز را در این یادمان توقف دارند؛ بنابراین تلاش مجموعه دست‌اندرکاران بر این بوده تا اقدامات لازم نظیر تامین آب شرب خنک، امکانات سرمایشی و بهداشتی، تجهیز سالن‌ها و محل‌های استراحت، بازگشایی بوفه عرضه مواد غذایی و... جهت اسکان راحت و موقت دانش‌آموزان فراهم شود.

کریمی با بیان اینکه مدت زمان اردو‌های راهیان نور دانش‌آموزی، چهار روزه خواهد بود، گفت: از این مدت، معمولا دو روز صرف رفت و برگشت می‌شود و دانش‌آموزان دو روز باقی‌مانده را در مناطق عملیاتی هویزه، دهلاویه، والفجر ۸ و اروندکنار حضور خواهند داشت.

دبیر ستاد فرهنگی یادمان شهدای هویزه درباره تعداد دانش‌آموزانی که روزانه به این مکان مقدس مشرف می‌شوند نیز گفت: به‌طور معمول روزانه بین چهار تا پنج هزار دانش‌آموز دبیرستانی پایه‌های دهم و یازدهم به زیارت شهدای مظلوم کربلای ایران مشرف خواهند شد که امیدواریم این تعداد با افزایش روبه‌رو باشد.

به گزارش دفاع‌پرس، یادمان «شهدای هویزه» به‌عنوان اولین یادمان دفاع مقدس، محل شهادت «سید حسین علم‌الهدی» و یاران عاشورایی‌اش در عملیات نصر (۱۶ دی سال ۵۹) و یکی از چهار یادمان مورد بازدید راهیان نور دانش‌آموزی واقع در ۲۴ کیلومتری شهر هویزه و ۴۰ کیلومتری اهواز است.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار