مدیرکل حفظ آثار خوزستان تاکید کرد؛

ضرورت تدوین و انتشار نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس

سردار محمد علیپور با اشاره به تدوین تاریخ شفاهی جامعه فرهنگی گفت: ما از آموزش و پرورش انتظار داریم که نقش خود را در دوران دفاع مقدس تدوین کند و آنرا برای تاریخ به ودیعه بگذارد.
کد خبر: ۳۶۸۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۶ - 03November 2019

ضرورت تدوین و انتشار نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، سردار «محمد علیپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با «کورش مودت» مدیر کل جدید آموزش و پرورش خوزستان دیدار و گفت‎و‎گو کرد.

سردار علیپور ضمن تبریک به مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، رسالت انسان سازی را بزرگترین و مهمترین شاخصه تعلیم و تربیت دانست و اظهار داشت: تاریخ هشت ساله دفاع مقدس سرشار از مقاومت دلیرمردانی است که در راه دفاع از کیان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی، ایثار و شهادت را برگزیدند و امروز وظیفه ماست که این رشادت‌ها را پاس بداریم و برای نسل جوان امروز و آینده که عمدتا دانش‌آموز هستند، روایت کنیم.

وی افزود: تقدیم دو هزار و 829 شهید دانش آموز و 305 شهید فرهنگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی رسالت ما را در قبال این قشر تاثیر گذار دوچندان کرده است. معلمان و دانش آموزان در زمان جنگ فضای آموزش و تحصیل را رها کرده و سنگر مبارزه را بر سنگر تحصیل ترجیح دادند و امروز وظیفه ماست که بر حضور همه جانبه در سنگر تحصیل مبادرت ورزیم و جوانانی انقلابی و با دانش را تحویل جامعه دهیم.

سردار علیپور تدوین تاریخ شفاهی جامعه فرهنگی را ضروری دانست و گفت: ما از آموزش و پرورش انتظار داریم که نقش خود را در دوران دفاع مقدس تدوین کند و آنرا برای تاریخ به ودیعه بگذارد. نقش آموزش و پرورش یعنی نقش معلمان و دانش آموزان و مدارس و جوانانی که در کنار تحصیل، تعصب دینی و ملی را نیز مشق کردند و نتیجه اش برافراشته شدن پرچم علم و دانش در اقصی نقاط امروز کشور است.

در پایان این دیدار «کورش مودت» مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ضمن تقدیر از فعالیت های شاخص انجام گرفته در حوزه دفاع مقدس بخصوص آغاز پروژه مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس خوزستان تاکید کرد: در راستای نشر فرهنگ ایثار و شهادت و به ثبت رساندن رشادت های جامعه فرهنگی خوزستان از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها