نماینده ولی فقیه در خوزستان:

استعمار جدید، تسخیر اندیشه جامعه و گرفتن قدرت تفکر از آنهاست

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد گفت: استعمار تلاش می‌کند که قبل از فکر کردن نیاز آن جامعه را برطرف کند تا مانع از اندیشیدن آن شود.
کد خبر: ۳۶۸۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۱ - 03November 2019

استعمار جدید، تسخیر فکر و اندیشه جامعه و گرفتن قدرت تفکر از آنهاست

به گزارش دفاع‌پرس از اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید«عبدالنبی موسوی‌فرد» نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز در مراسم بزرگداشت 13 آبان به میزبانی دانشگاه آزاد اهواز با تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: در این ماه خداوند اشرف مخلوقات را به بشریت عنایت کرده‌اند.

وی افزود: دانشجو و اساتید دانشگاه‌ها بیشترین تأثیر را در فرهنگ‌سازی جامعه دارند و در مراجعه به روایات، تفکر سهم برجسته‌ای در این زمینه دارد.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به آیه قرآنی «قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍأَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَادَىٰ ثُمَّ تَتَفَكَّرُوا» و اشاره به واسطه قرار گرفتن پیامبراکرم(ص) در صحبت خداوند با امت، گفت: برخی از تاریک فکران به دنبال ارتباط با خداوند متعال بدون واسطه هستند در صورتی که دو نوع ارتباط با پروردگار می‌توان داشت. ارتباط‌ انسان با خداوند متعال شامل با واسطه و بدون واسطه، ارتباط عبادی با خداوند متعال ارتباطی بدون واسطه اما ارتباط ولایی، ارتباطی با واسطه است.

امام جمعه اهواز عنوان کرد: در گذشته استعمار، نظامی بود یعنی اینکه اگر می‌خواستند کشوری را در اختیار خود بگیرند، لشکرکشی می‌کردند اما امروزه استعمار به نحو دیگری خود را بروز می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که تمام تلاش استعمار جدید، تسخیر فکر و اندیشه جامعه و گرفتن قدرت فکر کردن از آنهاست، ادامه داد: استعمار تلاش می‌کند که قبل از فکر کردن نیاز آن جامعه را برطرف کند تا مانع از فکر و اندیشیدن آن شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به مسئولان نظام مقدس اسلامی گفت: اگر به اقتصاد مقاومتی توجه می‌شد شاهد گرانی و مشکلات موجود در جامعه نبودیم. اقتصاد مقاومتی به معنای تولید داخل و اینکه تمام مرزهای اسلامی بسته و از ورود کالاهایی با نسخه تولید داخلی خودداری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار