مدیرعامل موسسه حماسه ۱۷ قم خبر داد؛

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب «تن‌ها؛ زیر باران» در قم

سردار کاجی از برگزاری نخستین مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب «تن‌ها زیر باران» با هدف آشنایی با سبک زندگی سردار سرلشکر شهید زین‌الدین خبر داد.
کد خبر: ۳۶۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۹ - 03November 2019

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی از کتاب «تن‌ها زیر باران» در قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سردار «حسین کاجی» امروز در نشستی در جمع خبرنگاران که در ساختمان خاتم قم برگزار شد، اظهار داشت: موسسه مردم نهاد حماسه ۱۷ به صورت موقوفه است و در مورد شهدای قم به فعالیت می‌پردازد.

وی افزود: از سال ۹۰ کار این موسسه با جمع‌آوری آثار شهدای استان قم آغاز شد؛ حدودا ۶۰۰ ساعت فیلم زمان جنگ از رزمندگان و ۲۳ هزار سند عملیاتی جمع‌آوری شد همچنین نزدیک به هزار ساعت صدای بی سیم و هدایت عملیات و سخنرانی‌های مرتبط با جنگ جمع شده است.

رئیس موسسه حماسه ۱۷ با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ ساعت صوت سخنرانی و هدایت عملیات و ... از شهید زین‌الدین داریم تصریح کرد: نزدیک به ۸۰ جلد کتاب توسط این موسسه تاکنون نوشته شده که ۶۵ سردار لشکر ۱۷ در قالب این کتب معرفی شده‌اند و برخی کتب همانند خط عاشقی هم به صورت موضوعی برای منبری‌ها و مداحان تدوین شده است.

کاجی اضافه کرد: خودسازی به سبک شهدا از دیگر آثار تولید شده موسسه است که اگر جوانان به آن مراجعه کنند برایشان مفید است کتاب اقتصاد مقاومتی نیز در راستای فرمایشات حضرت آقا نشر یافته است؛ همچنین برای شهدای شاخص، کتاب ۱۶ سال بعد توسط خانم حسینی نوشته شده که اولین پرفروش‌ترین کتاب شهید در قم بود.

وی با بیان اینکه اسناد عملیات‌های لشکر ۱۷ در قالب چهار جلد کتاب تدوین شده است اظهار کرد: از کار‌های دیگر مصاحبه شفاهی با عمده والدین شهدا در قالب تولید فیلم از ایشان است که بخش کوتاهی از آن به شهید خانواده اختصاص دارد؛ در این راستا ۲۸۰۰ پدر و مادر شناسایی و مورد مصاحبه قرار گرفتند و هزاران خاطره به نفس آنان تولید شد.

کاجی با بیان اینکه رزق حلال، ارتباط با روضه و مسجد و روحانیت مهمترین محور مباحث این خاطرات است اضافه کرد: در خاطره یکی از مادران شهدا بیان شده که ما ۱۶۰ سال روضه (در چند نسل) در خانواده داشته‌ایم و همین سبب شده تا شهید این خانواده متفاوت از دیگر شهدا باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مسابقه کتابخوانی اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های موسسه حماسه ۱۷ برگزاری مسابقه کتابخوانی «تن‌ها زیر باران» روایت زندگی و شهادت شهید مهدی زین الدین فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) و علمدار شهدای قم است که می‌تواند سبب آشنایی جوانان و نوجوانان با این شهید عزیز باشد.

وی افزود: مطقع شاخص زندگی شهید زین الدین زمانی است که در سن ۱۹ سالگی مسئول عملیات سپاه سوسنگرد می‌شود و آنجاست که حسن باقری می‌گوید من یک جوان متعالی کشف کردم.

کاجی اضافه کرد: این شهید طراحی عملیات «یا مهدی» را در آن مقطع انجام داد در حالی که اقدام به عملیات مدتی در بن بست قرار گرفته بود؛ زین‌الدین بعد از یک هفته بررسی اطلاعاتی و عملیاتی، این بن بست را می‌شکند و متعاقب آن کار‌های اطلاعاتی و عملیاتی علمیات فتح الفتوح که ریشه بسیاری از پیروزی‌های بعدی ما در عملیات‌های دیگر شد توسط ایشان صورت گرفت.

مسئول موسسه حماسه ۱۷ با بیان اینکه کتاب‌های «پا به پای زین‌الدین» و «تن‌ها زیر باران» توسط این موسسه منتشر شده است، بیان کرد: کتاب اول، چون بیش از هزار صفحه است و تنها سخنان شهید زین‌الدین است مناسب برای مسابقه نبود لذا تنها زیر باران به عنوان کتاب مسابقه در نظر گرفته شد و هر کسی با هر سن و سال و جنسیت آن را بخواند در سبک زندگی او مفید خواهد بود.

کاجی یادآورشد: این مسابقه با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قم و سپاه، صدا و سیمای قم و ستاد کنگره شش هزار شهید استان قم از ۱۳ آبان روز استکبارستیزی تا ۱۲ بهمن ماه ۹۸ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای تهیه آن می‌توانند به فروشگاه‌های کتاب در سراسر کشور مراجعه کنند.

وی افزود:جوایز این مسابقه هم شامل اهدای سه میلیون تومان به سه نفر اول به عنوان کمک هزینه کربلا، ده جایزه کمک هزینه مشهد به مبلغ یک میلیون تومان و ۱۰۰ کارت هدیه یک میلیون ریالی به ۱۰۰ نفر است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار