رونمایی از طرح «40سالگی بسیج» در قم

نشان 40 سالگی شجره طیبه بسیج در آستانه 13 آبان روز مبارزه با استکبار جهانی در سازمان بسیج هنرمندان قم رونمایی شد.
کد خبر: ۳۶۸۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲ - 03November 2019

رونمایی از طرح «چهل‌سالگی بسیج» در قمبه گزارش دفاع‌پرس از قم، نشان طرح 40 سالگی شجره طیبه بسیج امروز در آستانه روز مبارزه با استکبار جهانی با حضور مهدی کبیری پور معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در سازمان بسیج هنرمندان قم رونمایی شد.

کبیری پور طی سخنانی در این آیین اظهار داشت: ظهور و بروز تمدن اسلامی در جهان معاصر نیازمند ارائه آثار هنری فاخر است، چراکه هر تمدنی برای هویت‌یابی خود ابتدا با استفاده از زبان هنری معرفی‌شده و نقش هنرمندان در تبیین تمدن نوین اسلامی بسیار برجسته است.

وی ادامه داد: هنرمندان به‌عنوان یکی از لایه‌های اصلی نخبگانی جامعه می‌توانند با زبان هنر مردم را با شاخصه‌های تمدنی اسلامی آشنا کنند و در همین راستا بسیج هنرمندان در تعالی بخشی به ارزش‌های اسلامی جایگاه ممتازی دارد.

کبیری پور با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: باید ابعاد و زوایای خاص این بیانیه که نقشه راه تمدن اسلامی است، با زبان هنر برای مردم بیان شود؛ زبان و ابزار هنر در تشکیل تمدن اسلامی بسیار مهم و تاثیرگذار است و امیدواریم هنرمندان در این جبهه با خلق آثار برجسته تاثیر گذاری لازم را داشته باشند.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های هفته بسیج سال جاری این است که با 40 سالگی این شجره طیبه و صدور بیانیه گام دوم انقلاب مقارن شده و همین نکته باعث می‌شود تا رسالت مهمی بر عهده بسیجیان قرار گیرد؛ به امید الهی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی ریل‌گذاری تشکیل تمدن نوین اسلامی در آینده نزدیک و مقدمه‌چینی برای ظهور امام زمان (عج) است.

«مجتبی قانونی» طراح نشان 40 سالگی بسیج نیز گفت: هنرمندان فعال در انجمن هنر‌های تجسمی سازمان بسیج هنرمندان قم امسال تصمیم گرفتند که نشان هنری ویژه‌ای را در 40 سالگی بسیج طراحی و آن را تقدیم به این شجره طیبه کنند.

وی افزود: برای طراحی این نشان تلاش شد تا از ساختار کلمه بسیج، مفهوم 40 سالگی این شجره طیبه به نمایش گذاشته شود، لذا هرکدام از عناصر به‌کار گرفته‌شده در این تصویر گرافیکی، نمادی است برای رساندن پیام 40 سالگی بسیج که یار همیشگی انقلاب اسلامی بوده، هست و خواهد بود.

قانونی همچنین گفت: با مسئولان بسیج هنرمندان کشور هماهنگ شده تا این نشان به‌عنوان یک الگوی شاخص به‌صورت سراسری مورد استفاده قرار گیرد.

وی افزود: با تشکیل آیین رونمایی، به دنبال آن بودیم که نشان دهیم این اثر هنری در قم و به‌وسیله هنرمندان بسیجی این استان تهیه و به کشور ارائه‌ شده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم نیز در این آیین گفت: با تلاش‌های صورت گرفته این نشان به‌عنوان نشان ملی مورد استفاده قشر‌های مختلف بسیج قرار خواهد گرفت و برنامه‌های تدوین‌شده برای 40 سالگی بسیج با این نشان برگزار خواهد شد.

سید محمدحسن یزدی نژاد مسئول بسیج هنرمندان قم نیز گفت: در همه اقشار بسیج مبنای کار، فعالیت داوطلبانه است و در همین رابطه قرار است تا در بسیج هنرمندان از ظرفیت هنرمندان در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی استفاده شود.

وی ادامه داد: هنرمندان به‌عنوان لایه نخبگانی جامعه هستند و سازمان بسیج هنرمندان قم برنامه‌های گسترده را در سطح استانی و ملی برای این قشر فرهیخته تدارک دیده است.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان قم بیان کرد: جشنواره شعر دانش‌آموزی که با همکاری بسیج دانش‌آموزی و آموزش‌وپرورش برگزار خواهد شد و در آن استعداد دانش آموزان در زمینه سرودن شعر به نمایش درخواهد آمد، ازجمله برنامه‌های این سازمان به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج خواهد بود.

یزدی نژاد گفت: برگزاری جشنواره خوشنویسی به‌صورت سراسری، برگزاری جشنواره سرود و رونمایی از سرود 40 سالگی بسیج و همچنین ترتیب دادن جشنواره هنری و ادبی ققنوس ازجمله برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان قم به مناسبت 40 سالگی این شجره طیبه است.

یزدی نژاد ادامه داد: برگزاری شب‌شعر و شب خاطره باعنوان 40 سالگی انقلاب، اکران فیلم‌های ارزشی، اجرای تئاتر‌های خیابانی و گروه‌های سرود در کنار تجلیل از بسیجیان هنرمند از دیگر برنامه‌های این سازمان به مناسبت هفته بسیج است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار