عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

هزینه‌ سازش با غرب بیش از مقاومت در برابر زیاده‌خواهی آنهاست

حسینعلی حاجی‌دلیگانی با اشاره به مذاکرات برجامی ایران با کشورهای غربی گفت: تعامل و سازش با غربی‌ها که از سوی برخی مسئولان کشور مطرح می‌شود، کشور را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌سازد.
کد خبر: ۳۶۸۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۲ - 05November 2019

///حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه حل و فصل مشکلات جاری کشور در گرو عدم وابستگی به غربی‌هاست، اظهار داشت: از بدو ظهور انقلاب اسلامی تاکنون، نظریه سازش و مقاومت همواره محل بحث بوده است؛ لذا با استناد به وقایع رخ داده در کشور، به صراحت می‌توان گفت که نظریه سازش در مقابل دشمنان همواره برای ملت و کشور ما مشکل‌آفرین خواهد بود.

حاجی‌دلیگانی تنها راه برون‌رفت از بحران و مشکلات امت اسلامی را در گرو مقاومت در برابر دشمنان دانست و افزود: بر کسی پوشیده نیست که تعامل با غرب و در واقع نظریه سازش که از سوی برخی مسئولان ناباور به ظرفیت‌های ملی مطرح می‌شود، می‌تواند کشور را با مشکلات بزرگتری مواجه کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آن دسته از مسئولانی که برای کم شدن مشکلات کشور به غربی‌ها امید واهی بسته‌اند، باید از عملکرد آنها در برجام عبرت گرفته و برای مردم خالصانه کار کنند،‌ تصریح کرد: در حقیقت اگر طی سال‌های اخیر با اتکا به ظرفیت‌های داخلی در مسیر توسعه کشور در تمام عرصه‌ها اقدام کرده بودیم، به موفقیت‌های بیشتری دست پیدا می‌کردیم.

نماینده مردم شهرستان‌های شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با توجه به این نکته که امت اسلامی و کشورهای منطقه از نظریه مقاومت جمهوری اسلامی در مواجهه با دشمنان الگو گرفته‌اند،‌ گفت: امروز مردم عراق، سوریه، لبنان و یمن در مسیری حرکت می‌کنند که ملت ایران طی 40 سال حرکت کرده است؛ لذا وقتی آنها مقاومت مردم ما را سرلوحه برنامه‌هایشان قرار داده‌اند، بی‌توجهی به این روحیه مردم کشورمان از سوی برخی مسوولان زیبنده و شایسته نیست.

وی در ادامه به مذاکرات برجامی با کشورهای غربی اشاره کرد و افزود: جمهوری اسلامی در این توافق به طرق مختلف که وفاداری به تمام مفاد برجام از بارزترین آن‌هاست، به جهان نشان داد که اهل گفت‌وگوی سازنده است، اما آیا ثمره این خوش‌عهدی ما چیزی جز خسارت بود؟

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اروپایی‌ها به هیچ عنوان بدون مداخله و اظهارنظرهای دولتمردان آمریکایی قادر به تصمیم‌گیری در برجام نیستند، گفت: در حقیقت کاهش گام به گام تعهدات ما در برجام نتوانست اروپایی‌ها را مقید به انجام تعهداتشان در برجام کند؛ لذا باید گام چهارم کاهش تعهداتمان در برجام آخرین گام باشد و به طور قاطعانه پاسخ تمام بی‌توجهی‌های غرب نسبت به این توافقِ فاقد دستاورد برای ملت و کشور را بدهیم.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار