عزل بنی صدر درشبکه یک سیما

در این مستند نکات بسیار جدیدی مطرح خواهد شد و مساله عزل بنی صدر از زوایای جدید مورد بررسی قرار خواهد گرفت
کد خبر: ۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۵ - 09June 2013

عزل بنی صدر درشبکه یک سیما

 روابط عمومی گروه مستند دفاع مقدس شبکه یک درگفتگوی اختصاصی با خبرگزاری دفاع مقدس گفت: دوستانی که کار تهیه  وتولید مجموعه سراج را برعهده داشتند زحمت کشیده و برای انتخابات ریاست جمهوری پانزده قسمت بیست دقیقه ای را تهیه و تولید کرده اند. تاکنون ده قسمت ازاین مجموعه پخش شده و پنج قسمت از آن باقی مانده که درشبهای آینده از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

وی افزود: موضوع این مجموعه پانزده قسمتی رفتارشناسی امام خمینی (ره) درانتخابات است و افرادی چون عباس شیبانی، آیت الله محمد ری شهری، صفار هرندی، حسینی بوشهری، مقتدایی، شیخ محمد یزدی، محمد مومن و آیت الله مهدوی کنی دراین باره صحبت کرده اند.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن سالروزعزل بنی صدر توسط امام خمینی(ره) یک برنامه مستند دراین باره تولید کرده ایم . دراین مستند سعی ما بر این خواهد بود که نکات بسیار تازه ای را مطرح کنیم و مساله عزل بنی صدر را از زاوایای جدیدی مورد بررسی قرار دهیم. پرهیز از تکرار و گفتن نکات جدید از اولویت های ما دراین زمینه خواهد بود، منابع ما برای تهیه و تولید این مستند آرشیوهای موجود درصدا و سیما و روزنامه ها وهمچنین استفاده از صحبت های بزرگان نظام جمهوری اسلامی است.

لازم به ذکراست که ابوالحسن بنی صدردرمقام فرماندهی کل قوامعتقد به جنگیدن به شیوه اشکانیان بود و طبق این شیوه می خواست نیروهای ارتش بعثی را به درون خاک ایران بکشاند و سپس آنها را محاصره و نابود کند. این سیاست نظامی باعث اشغال نقاط وسیعی ازاراضی ایران اسلامی توسط ارتش بعثی شد. درنحوه اداره کشورنیز کوشش های امام راحل که دو طرف رقیب سیاسی را به وحدت و تفاهم دعوت می کرد بی ثمر ماند، درنتیجه امام راحل در بیستم خرداد 1360 پس از مشورت با مسئولان متعهد کشور طی حکم کوتاهی ابوالحسن بنی صدر را از فرماندهی کل قوا عزل کرد و در پی آن مجلس شورای اسلامی طرح عدم کفایت سیاسی بنی صدر را با اکثریت آراء در سی و یک خرداد به تصویب رساند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار