دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

چرایی تحریم‌‌های سریالی ملت ایران از سوی استکبار جهانی

با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سیزدهم آبان سال 1358، قسمت اول از سریال تحریم‌های این کشور علیه ملت ایران کلید خورد و در جدیدترین قسمت از این سریال مضحک، برخی افراد حقیقی و حقوقی کشورمان نیز توسط وزارت دارایی آمریکا تحریم شدند.
کد خبر: ۳۶۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵ - 10November 2019

چرایی تحریم‌های این‌ روزهای استکبار علیه ملت ایرانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس: با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سیزدهم آبان سال 1358، قسمت اول از سریال تحریم‌های ظالمانه این کشور علیه ملت ایران کلید خورد و این تحریم‌ها در برهه‌های زمانی مختلف به بهانه‌های واهی نیز تکرار شد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در بیاناتی تاکید کرده‌اند که «تحریم‌ها اگرچه در برخی موارد زمینه‌ساز بروز مشکلات می‌شوند؛ اما اگر با آن‌ها مقابله صحیح و منطقی شود، به نفع کشور خواهد بود، زیرا تحریم‌ها موجب تکیه بر توان، ظرفیت و ابتکارهای داخلی خواهد شد.» در سال‌های اخیر نیز تحریم‌های تکراری آمریکا نه‌تنها موجب توقف در بخش‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران نشد، بلکه در اکثر موارد با اتکاء به ظرفیت‌های داخلی موجب حرکتی رو به جلو شد و نقشه‌های آمریکا را یکی پس از دیگری نقش بر آب کرد.

در جدیدترین قسمت از سریال مضحک تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران، سیزدهم آبان سال جاری، همزمان با روز ملی استکبارستیزی در کشور، تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی جمهوری اسلامی ایران به بهانه دست داشتن در تسخیر لانه جاسوسی (به‌زعم آن‌ها گروگان‌گیری در سفارت آمریکا) توسط وزارت دارایی آمریکا تحریم شدند.

حال با توجه به شکست‌های پیاپی آمریکایی‌ها برای وادار کردن نظام به اعمالی خاص با استفاده از ابزار تحریم، سوال مهمی پیش می‌آید که آمریکا با چه انگیزه‌ای پس از تحریم‌های بی‌اثر، مجددا در تلاش برای فشار به نظام با اهرمی به‌نام تحریم هستند.

پاسخ کلی سوال، این است که تمامی این رفتارها به‌دلیل ذات زورگویی استکبار شکل می‌گیرد؛ اما پاسخی که به فراخور فعالیت این روزهای نیروهای مسلح و برخی افراد تحریم‌شده توسط آمریکا می‌توان داد، موفقیتشان در حوزه ماموریتی (تقویت و افزایش توان دفاعی) و حتی خارج از ماموریتشان است؛ زیرا آمریکایی‌ها در هر بخشی از جمهوری اسلامی ایران که موفقیتی ببینند و نتوانند آن را با ابزارهای مختلف مثل نفوذ و پروپاگاندای رسانه‌ای متوقف کنند، به تحریم روی می‌آورند.

با نگاهی اجمالی به فعالیت نیروهای مسلح در حوزه ماموریتی خود مثل ساخت انواع موشک‌ها و رونمایی از جت آموزشی یاسین در همین چند روز گذشته یا حضور در عرصه‌های اجتماعی مثل کمک به سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان و فعالیت برای رفع آسیب‌های اجتماعی، می‌توان به دلایل آمریکایی‌ها برای تحریم این بخش از نظام پی برد؛ اما طبق تجربه در اکثر مواقع هرجا که آن‌ها تحریمی را اعمال کردند، تلاش‌ها در آن بخش چندین برابر شده است.

انتهای پیام/421

نظر شما
پربیننده ها