برگزاری چهارمین یادواره شهدای اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی استان سیستان و بلوچستان

چهارمین یادواره شهدای اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی استان سیستان و بلوچستان امروز با حضور خانواده‌های معظم شهدای این قشر در زاهدان برگزار شد.
کد خبر: ۳۶۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵ - 10November 2019

برگزاری چهارمین یادواره شهدای اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی استان سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، چهارمین یادواره شهدای اصناف، بازاریان و فعالان اقتصادی استان سیستان و بلوچستان امروز با حضور اصناف و فعالان حوزه اقتصادی و خانواده‌های معظم شهدای این قشر در سالن جلسات سازمان صنعت و معدن استان در شهرستان زاهدان برگزار شد.

در این مراسم سردار «ابراهیمی آتانی» فرمانده تیپ مخصوص 110 سلمان فارسی سیستان و بلوچستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک هفته وحدت اظهار داشت: در برخی از موارد وحدت از توحید مهم‌تر است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با تاکید بر این مطلب که وحدت به معنای روگردانی اهل سنت و شیعه از اعتقاداتشان نیست، افزود: معنای وحدت اتفاق نظر و امت واحده بودن است.

سردار ابراهیمی آتانی ادامه داد: امروز اصناف و بازاریان رزمندگان جنگ اقتصادی هستند که معیشت مردم را در بازار رقم می زنند.

فرمانده تیپ مخصوص 110 سلمان فارسی با تاکید بر این نکته که اگر رزمندگان اصناف در این برحه از زمان چون دفاع مقدس پای کار باشند و انجام وظیفه کنند دنیای استکبار را زودتر از دوران دفاع مقدس به زانو در خواهند آورد، اظهار داشت: برای گسترش یک نهضت و یک فکر در جامعه امروزی نیازمند شخصیتی چون حضرت خدیجه هستیم و اگر قرار باشد این نهضت در دنیا رشد و نمو پیدا کند باید خدیجه گونه حرکت کنیم.

این مسئول زمان شناسی و بصیرت را از ویژگی های مهم شهدا برشمرد و بیان کرد: زمان شناسی باعث شده که فرهنگ عاشورا تا به امروز زنده بماند و هر سال بر تداوم این راه، تلاش بیشتری صورت گبرد.

سردار آتانی افزود: امروز بصیرت شهدا راهپیمایی اربعین را به یک حرکت عظیم و نماد مقابله با ظلم تبدیل کرده است. با دارا بودن بصیرت می توان با وحدت در دنیا حرف زد لذا مرجعیت بصیرت، ولایت است و این دو در کنار هم عامل پیروزی در برابر دشمنان است.

در ادامه این مراسم سرهنگ دوم پاسدار «علیرضا بخته‌ای» مسئول سازمان بسیج اصناف، بازاریان و تجار سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان هدف از برگزاری این یادواره را ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، الگوگیری از شهدای اصناف و ادامه دادن راه و اهداف آنها در جامعه برشمرد.

مسئول بسیج اصناف سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان افزود: گروه شهید عراقی اولین گروهی بود که به ندای حضرت امام پاسخ داد که این موضوع سبب افتخار اصناف است.

وی بیان کرد: شهید عراقی در بدو ورود امام از پاریس به ایران نقش مهمی داشت و مسئولیت اجرای برنامه‌های امام با ایشان بود. وی توسط عوامل ترور در ۴ شهریور سال ۵۸ به شهادت رسید.

این مقام مسئول تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی ضروری است و بازاریان نقش مهمی در شناخت عمومی جامعه از آمیزه های دینی دارند. نقش بازاریان و اصناف در پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل نوع رسالت و جایگاهی که داشته‌اند بسیار مهم بود.

وی تاکید کرد: مدیریت پشتیبانی جنگ تحمیلی از نمونه های بارز تلاش ها و برکات این قشر از جامه است که از جمله ثمرات و برکات آن انتقال ارزش های دینی انقلاب اسلامی و شهدای ۸ سال دفاع مقدس به نسل فعلی بویژه بازاریان و کاشفان جوان است که نتیجه آن رعایت عدل، اصناف و فرهنگ صحیح اسلامی و ترویج این خصایص و فضیلتها خواهد بود.

وی در پایان اذعان داشت: اصناف در زمان جنگ علاوه بر جان خود از مالشان دریغ نکردند و با پشتیبانی، آماده کردن تجهیزات و امکانات جنگ در این عرصه حضور پررنگی داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار