مدیر هنری و سینمایی اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری افتتاحیه جشنواره «کهربا» در مشهد

«جواد فرهنگ‌نژاد» از برگزاری مراسم افتتاحیه اولین جشنواره استانی فیلم دفاع مقدس در هشتم آذر در سالن شهید «اصغرزاده» مشهد خبر داد.
کد خبر: ۳۶۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ - 11November 2019

«جواد فرهنگ‌نژاد» مدیر هنری و سینمایی اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در گفت­‌وگو با خبرنگار دفاع‌‌پرس در مشهد در خصوص جشنواره «کهربا» اظهار داشت: امروز ایران اسلامی نیازمند نقش آفرینی هنرمندان است تا در مسیر هنر ارزشی و انقلابی، جامعه را به سوی اخلاق اسلامی سوق دهند و باعث رشد و تعالی آن ­شوند.

وی افزود: تأسی هنرمندان به فرهنگ دفاع مقدس به دلیل سرشار بودن از فضائل اخلاقی، می‌­تواند افق روشنی را پیش روی آنها قرار دهد تا با تولید آثار فاخر هنری در این حوزه، ضمن حاکم کردن روح ایثار، جهاد و مقاومت بر جامعه، اجتماع را در برابر ناهنجاری­‌ها بیمه کنند.

فرهنگ­‌نژاد خاطرنشان کرد: هنر، بهترین ابزار برای معرفی الگوهای رفتاری دفاع مقدس و مقاومت و پایداری به جامعه است و جوانان ما با بهره‌­مندی از این هنر متعالی می­‌توانند در راه توسعه و آبادانی بیشتر ایران اسلامی گام بردارند.

وی در ادامه به استقبال چشمگیر هنرمندان از جشنواره کهربا اشاره کرد و ابراز داشت: آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره کهربا شامل 228 فیلم داستانی، 213 مستند، 75 فیلم­نامه، 13 پویانمایی، 48 نماهنگ و 5 هزار و دویست قطعه عکس است.

مدیر هنری و سینمایی اداره­‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان کرد: آثار ارسالی هنرمندان، توسط هیئت انتخاب تا دهم آبان مورد بررسی قرار گرفت و آثاری که قابلیت راه پیدا کردن به جشنواره را داشتند انتخاب شدند. آثار انتخابی نیز تا 17 آبان توسط هیئت داوران بررسی و آثار برتر انتخاب و اسامی برگزیدگان اعلام شد.

فرهنگ­‌نژاد بیان داشت: مراسم افتتاحیه جشنواره «کهربا» هشتم آذر در سالن شهید «اصغرزاده» واقع در پارک ملت برگزار می‌شود. از نهم تا یازدهم آذر نیز فیلم­‌های برگزیده در سینماهای هویزه، اطلس، سیمرغ و ویلاژتوریست مشهد اکران خواهد شد.

این مسئول افزود: اولین جشنواره استانی فیلم دفاع مقدس با معرفی نفرات اول تا سوم در سه بخش فیلم، فیلم­نامه و عکس، دوازدهم آذر در سالن ایثار به کار خود پایان خواهد داد.

وی گفت: حمایت­‌های نهادها و دستگاه‌­های فرهنگی استان از هنرمندان می‌­تواند زمینه‌های حضور گسترده آنان در جشنواره‌­های مختلف فرهنگی با موضوع دفاع مقدس و ایثار و شهادت را فراهم کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار