نگاهی به دستاوردهای نشست آستانه؛

پرونده سوریه؛ موضوع حاشیه ای نشست دوجانبه ظریف و همتای قزاقی

یک تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه پرونده سوریه موضوع حاشیه ای نشست دوجانبه ظریف و همتای قزاقی قرار گرفته است، گفت: از این فرصت دیپلماتیک باید به نحو مطلوب بهره برد.
کد خبر: ۳۶۹۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۸ - 12November 2019

پرونده سوریه؛ موضوع حاشیه ای نشست دوجانبه ظریف و همتای قزاقیبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، فرزان شهیدی در ارتباط زنده با برنامه «رویداد» در خصوص سخنرانی وزیر خارجه کشورمان در نشست آستانه اظهار داشت: این نشست به ابتکار رئیس جمهور قزاقستان بازمی‌گردد که منطقه اوراسیا را مبتلابه می‌کند و این نشست می تواند راهکاری برای مقابله با چالش ها ارائه دهد.

وی ادامه داد: یکسری محورهای کلان همواره در دستور کار این نشست است؛ بعنوان مثال جهان از بُعد و منظر ریاست جمهوری امریکا، رکود اقتصاد جهانی، رویارویی چین و آمریکا و رقابت های دو کشور و نیز مسئله تسلیحات و فناوری از موضوعات مورد نظر این نشست است.

شهیدی همچنین تهدیدات علیه ایران و بحران هسته ای در شبه جزیره کره و نیز مسئله زیست محیطی را از دیگر دستورکارهای کارشناسی نشست آستانه دانست و افزود: «دکتر ظریف بعنوان سخنران ویژه به این نشست دعوت شده بود.

وی در خصوص تاثیر این نشست بر فضای منطقه ای اظهار کرد: با توجه به نقش قزاقستان در منطقه اوراسیا، حلقه ارتباط شرق و غرب را میسر می سازد و بحث درباره راهبردهای کلان توسط نخبگان خروجی های مثبتی خواهد داشت.

شهیدی خاطرنشان ساخت: البته برخی خروجی ها در حد توصیه های کارشناسانه است و نمی توان به سرعت شاهد عملیاتی شدن آن بود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها