ایران دخالت آمریکا در امور داخلی بولیوی و شبه کودتا علیه مورالس را محکوم کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران دخالت آمریکا در امور داخلی بولیوی و اقدام شبه‌کودتا علیه رئیس جمهور قانونی آن کشور را محکوم کرد.
کد خبر: ۳۶۹۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸ - 12November 2019

ایران دخالت آمریکا در امور داخلی بولیوی و شبه کودتا علیه مورالس را محکوم کردبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دخالت ایالات متحده آمریکا در امور داخلی بولیوی و اقدام شبه کودتا علیه (اوو مورالس) رئیس جمهور قانونی آن کشور را محکوم کرد و اظهار داشت: هرگونه تغییر دولت‌ها به صورت اجبارآمیز و خارج از چارچوب‌های قانونی به خصوص با دخالت خارجی محکوم و غیر قابل قبول است.

موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران معتقد است هر گونه تغییری باید انعکاس خواست مردم از طریق صندوق‌های رای و در چارچوب قانون باشد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ابراز امیدواری کرد مردم و گروه‌های مختلف سیاسی در بولیوی با استفاده از ظرفیت‌های سیاسی و حقوقی کشورشان بتوانند بدون توسل به آشوب، خشونت و درگیری به یک راه حل مسالمت آمیز در خصوص وضعیت موجود برسند.

«اوو مورالس» که از سوی کمیسیون انتخابات بولیوی برنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور در ماه اکتبر اعلام شده بود به دنبال اعتراضات و اتهام‌زنی‌های مخالفان درباره روند شمارش آرا روز یکشنبه برای جلوگیری از خشونت‌های بیشتر در کشور از سمت خود استعفا کرد.

گفتنی است «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه دوشنبه ضمن ابراز رضایت از استعفای «اوو مورالس» رئیس‌جمهور بولیوی، تلویحاً خواستار وقوع کودتای مشابه در ونزوئلا و نیکاراگوئه نیز شد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار