دریادار سیاری:

اقدامات ارتش در بحث مردم‌یاری افتخاری برای کشور است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در بحث مردمیاری اقداماتی انجام داده‌ است که این اقدامات افتخاری برای کشور است.
کد خبر: ۳۶۹۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۴ - 12November 2019

اقدامات ارتش در بحث مردم‌یاری افتخاری برای کشور استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش در همایش ملی سیلاب ۹۸_۹۷ اگر تکرار شود که امروز در اهواز برگزار شد، اظهار داشت: حفظ تمامیت ارضی کشور، حفظ استقلال و حفظ نظام جمهوری اسلامی، ماموریت های ارتش جمهوری اسلامی هستند که باید برای انجام این سه وظیفه همیشه آمادگی داشته باشیم.

وی افزود: وجود توان بازدارندگی که در کشور وجود دارد نشان از آمادگی ارتش و نیروهای مسلح است. مردم‌یاری نیز بعد دیگری از اقدامات ارتش است. ارتش در زلزله‌های کشور، سیل، آتش‌سوزی‌ جنگل‌ها و مزارع در فصل تابستان، سقوط هواپیما و حتی کمک به کشتی سانچی و حضور در منطقه، اقداماتی انجام داده‌ است که این اقدامات افتخاری برای کشور است که علاوه بر انجام مأموریت های محوله، اقدامات مردم یاری را نیز انجام دهد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی تصریح کرد: گستردگی ارتش جمهوری اسلامی در خوزستان نشان‌دهنده اهمیت این استان است. خوزستان در همه ابعاد قدرت ملی اثرگذار است و به همین دلیل گستردگی و آمایش سرزمین را ارتش جمهوری اسلامی در خوزستان دارد. با توجه به وجود تعداد زیادی قرارگاه‌ و پادگان‌ها در خوزستان، مردم انتظار دارند که در زمان وقوع حوادث و بحران‌ها ارتش به آن‌ها کمک کند که این انتظار به جا است.

امیر دریادار سیاری با اشاره به اقدامات ارتش جمهوری اسلامی در زمان سیل در خوزستان گفت: نیروی زمینی ارتش در مقابله با سیلاب همه خودروهای سبک و سنگین یگان‌های زمینی، ادوات مهندسی، پزشکی و بهداشتی، ۱۵ فروند بالگرد و انواع پهبادها را به کارگیری کرد. همچنین حدود ۸ هزار نیروی انسانی ارتش به مردم خدمت‌رسانی کردند.

وی عنوان کرد: نخستین کار بعد سیل توسط ارتش، تخلیه منازل و جلوگیری از تلفات بود که ۹۶ روستا توسط نیروی زمینی ارتش تخلیه شدند. همچنین جابه‌جایی وسایل مردم و احشام آن‌ها، اسکان و پذیرایی از سیل‌زدگان، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، ترمیم و احداث سیل‌بند برخی دیگر از اقدامات ارتش بوده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: در بحث اطلاع‌رسانی به روز نیز از سدها تا پایین‌ترین نقطه خوزستان رصد می‌شد و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار مسئولان قرار می‌دادیم تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.

امیر سیاری بیان کرد: پدافند هوایی ارتش در شهرهای سیل‌زده خوزستان حضور مستمر داشت و در زمینه کمک‌رسانی اقدام کرد. همچنین نیروی هوایی ارتش، برقراری پل هوایی تهران – اهواز و شیراز - اهواز را انجام داد تا همه وسایل مورد نیاز هلال احمر به فرودگاه اهواز انتقال و در آنجا تخلیه شود. نیروی دریایی ارتش نیز اقدامات زیادی جهت کمک به سیل‌زدگان انجام ‌داد.

وی با اشاره به هماهنگی کامل ارتش با مسئولان و مردم جهت خدمت‌رسانی عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی با عشق و علاقه خدمت به مردم وارد میدان شد. ضمن اینکه باید در چنین شرایط بحرانی توان رزمی خود را حفظ کند زیرا نباید از آمادگی رزمی برای مقابله با هر تهدید دشمن غافل شویم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی بیان کرد: با توجه به شرایط جغرافیایی کشور وقوع بلایای طبیعی زیاد، درس آموخته‌هایی از طبیعت داریم و باید تغییرات اقلیم را بپذیریم. همچنین با توجه به این شرایط با بارش‌های تند، سیل‌آسا و وقوع سیلاب مواجه هستیم. باید بپذیریم سیلاب در کشور رخ می‌دهد و سالانه رو به افزایش است و وضعیت رودخانه های خوزستان و روند تغییرات آن‌ها را نیز باید بشناسیم.

امیر دریادار سیاری بیان کرد: سازمان‌های ذیربط مسئول باید ساختار جامع و کامل برای مقابله با بحران را یاد بگیرند. همچنین سازمان‌ها باید کاملا تجهیز شوند و مرتبا تمرین داشته باشند تا آمادگی لحظه‌ای برای مقابله با بحران را داشته باشند. همچنین این سازمان‌ها باید از نظر اعتباری تقویت شوند و به هیچ وجه غافلگیر نشوند.

وی عنوان کرد: در این سیل آموختیم که به حریم رودخانه‌ها تجاوز نکنیم و مسیر رودخانه‌ها را آزاد نگه داریم. همچنین متوجه شدیم که نباید خشکسالی‌ها ما را غافلگیر کند و نباید در مسیر رودخانه‌ها خانه‌سازی کنیم. ما مشاهده کردیم که در شیراز در مسیر رودخانه خشک، منازلی احداث شده بود اما متوجه شدیم که رودخانه حریم خود را پس می‌گیرد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی با بیان اینکه برای مقابله با بحران باید آموزش ببینیم، گفت: باید آحاد ملت و مردم در این زمینه آمادگی داشته باشند و در سطح شهر و روستا هماهنگ باشیم و توجه کنیم که مهم‌ترین موضوع ضمن حفظ جان انسان‌ها، حفظ منافع ملت است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار