سردار زاهدیان به دفاع‌پرس خبر داد؛

وجود بیش از 2 هزار معتاد متجاهرِ دارای بیماری‌های خاص در تهران

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با اشاره به آمار 2 هزار نفری معتادان متجاهر دارای بیماری خاص در تهران گفت: باید وزارت بهداشت مراکز خاصی را برای نگهداری این افراد در نظر بگیرد.
کد خبر: ۳۶۹۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۰ - 22November 2019

وجود بیش از 2 هزار معتاد متجاهر دارای بیماری‌های خاص در تهران/ وزارت بهداشت باید مرکزی برای نگهداری معتادان متجاهر تعبه کندسردار «مسعود زاهدیان» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه وزارت بهداشت تاکنون درباره محل نگهداری متعادان متجاهر دارای بیماری خاص مانند H.I.V، هپاتیت و زخم‌های باز کاری انجام نداده است، اظهار داشت: پلیس این موضوع را به ستاد مبارزه با مواد مخدر و همچنین به وزیر بهداشت منعکس کرده است.

وی افزود: طی بخشنامه‌ای، وزارت بهداشت چند مرکز را جهت نگهداری معتادان متجاهر دارای بیماری خاص به ما معرفی کرد، اما برای بستری شدن و ترخیص آن‌ها از ما سپرده و ضمانت می‌خواهند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: کار جمع‌آوری معتادان متجاهر مانند کار یک کارخانه است که اگر چرخ‌دنده یک وسیله از کار بیفتد، کار مابقی دستگاه‌ها نیز دچار اختلال می‌شود و به نوعی تلاش‌ها به هدر می‌رود.

سردار زاهدیان خاطرنشان کرد: پلیس، معتادان متجاهرِ دارای بیماری خاص را جمع‌آوری می‌کند و آن‌ها را تحویل مراکز غربالگری می‌دهد، اما آن‌ها چند روز بعد مجدداً در کف خیابان هستند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه معتادان متجاهر دارای بیماری خاص در تهران بیش از دو هزار نفر هستند، تأکید کرد: باید وزارت بهداشت مراکز خاصی را برای نگهداری این افراد در نظر بگیرد.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار