مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران خبر داد؛

برگزاری همایش «فاتحان فاو» در استان مازندران

سردار عبدالله ملکی از برگزاری همایش «فاتحان فاو» در مازندران خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۱۷۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۷ - 14November 2019

برگزاری همایش «فاتحان فاو» در استان مازندرانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در همایش فصلی مسئولان دفاتر حفظ آثار شهرستانهای استان که در مجتمع فرهنگی امام رضا (ع) شورکای جویبار برگزار شد، نهضت جمع آوری خاطرات را یکی از برنامه‌های فرهنگی در حال اجرای این اداره کل برشمرد.

وی به جمع آوری 30 هزار ساعت خاطرات توسط اداره کل حفظ آثار، ستاد کنگره شهدای استان و بنیاد شهید اشاره کرد و افزود: از این تعداد 25 هزار ساعت مربوط به خاطرات شهدا و پنج هزار ساعت متعلق به خاطرات رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است و باید تا نیمه سال 99 برای رسیدن به سقف مورد نظر که به تعداد بیش از 10 هزار شهید استان است، تلاش بیشتری داشته باشیم.

ملکی در بخش دیگر سخنان خود تعداد شهدای گمنام استان را 375 شهید اعلام کرد و با بیان اینکه ساخت بیشتر یادمانهای شهدای گمنام به اتمام رسیده است، گفت: تلاش داریم مابقی یادمانها تا 6 ماهه نخست سال آینده به بهره برداری برسد.

این مسئول با اشاره به چاپ 197 کتاب توسط اداره کل حفظ و آثار استان مازندران، از 10 کتاب آماده چاپ خبر داد و افزود: در آینده نیز 123 کتاب دیگر توسط اداره کل حفظ آثار استان مازندران و گلستان در حوزه‌های یگان‌های رزم، دولت و مردم به چاپ خواهد رسید.

وی همچنین با بیان اینکه تدوین 300 شناختنامه فرماندهان شهید دردستور کار ستاد تدوین این اداره کل قرار دارد، گفت: در این راستا تاکنون قریب به 50 مورد آن به نوشته تحریر در آمده است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از برگزاری همایش آزادگان بسیج در هفته بسیج خبر داد و با اشاره به برگزاری جشنواره شعر مقاومت و حماسه و داستان کوتاه دفاع مقدس در بهمن ماه، گفت: همچنین همایش «فاتحان فاو» با همکاری استانهای گلستان، گیلان و مازندران در بهمن سال جاری در مرکز استان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها