نانسی پلوسی؛

ترامپ به رشوه دادن اعتراف کرده است

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که ریاست روند تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ را نیز بر عهده دارد عنوان داشت که رئیس جمهور ایالات متحده به دادن رشوه اعتراف کرده است.
کد خبر: ۳۷۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹ - 15November 2019

ترامپ به رشوه دادن اعتراف کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور «رشوه دهی» را در پرونده رسوایی اوکراین پذیرفته است.

سخنان رئیس مجلس نمایندگان در حالی بیان شد که «رشوه خواری» در قانون اساسی آمریکا یکی از تخلفاتی است که براساس آن می‌توان رئیس جمهور را استیضاح کرد.

نانسی پلوسی در یک نشست خبری گفت: «رشوه این است که کمک نظامی به اوکراین را در ازای اعلام علنی تحقیق جعلی درباره انتخابات متوقف و یا اعطا کنید. این رشوه دهی است.»

رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده در حالی این سخنان را بیان کرد که اولین جلسه استماع شاهدان در پرونده تحقیق برای استیضاح دونالد ترامپ روز چهارشنبه برگزار شد.

پلوسی افزود: «آنچه رئیس جمهوری پذیرفته است و آن را «عالی» می‌داند از نظر من کاملا غلط است. این رشوه دهی است.»

مجلس نمایندگان آمریکا در حال تحقیق درباره احتمال «سوءاستفاده» دونالد ترامپ از قدرت شخصی خود در رابطه با اوکراین است. اعضای دموکرات این مجلس بر این باور هستند که رئیس جمهوری کمک ۳۹۱ میلیون دلاری مصوب کنگره به اوکراین را منوط به انجام تحقیقات درباره جو بایدن از سوی اوکراین کرده بود.

جو بایدن، معاون باراک اوباما در دوران ریاست جمهوری وی یکی از نامزد‌های پیشتاز حزب دموکرات برای رقابت با دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ است.

دونالد ترامپ ارتکاب هرگونه تخلف در رابطه با اوکراین را رد کرده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار