عامریان در گفت‌وگو با دفاع‌پرس عنوان کرد؛

پل ارتباطی خانواده‌های شهدا در اتحادیه‌ای به نام فرزندان شهدا

دبیر اتحادیه جهانی فرزندان شاهد و ایثارگر گفت: در کانون همبستگی فرزندان شاهد به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که باید انسجام بین خانواده شهدای کشورهای مختلف و روحیه ایثار و شهادت همچنان زنده نگه داشته شود.
کد خبر: ۳۷۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰ - 18November 2019

پل ارتباطی خانواده‌های شهدا در اتحادیه‌ای به نام فرزندان شهداحسین عامریان دبیر اتحادیه جهانی فرزندان شاهد و ایثارگر در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، با اشاره به هدف شکل‌گیری این اتحادیه اظهار داشت: بحث تشکیل اتحادیه از آنجا شکل گرفت که خانواده شهدا خود را وارث خون شهدا و ادامه دهنده راه آنان می‌دانند و بیش از دیگران وظیفه حراست از خون شهدا و اهداف آنان را دارند. از طرفی امت اسلامی درگیر موضوعات مختلفی در جای جای جهان است، اشخاص مختلفی از مذاهب مختلف اسلامی و کشورها و قومیت‌های مختلف در حال مقابله با توطئه‌گران علیه امت اسلامی هستند و خون‌های زیادی را نثار کرده‌اند. ما در کانون همبستگی فرزندان شاهد به این جمع‌بندی رسیدیم که باید انسجام بین خانواده شهدای کشورهای مختلف و روحیه ایثار و شهادت همچنان زنده نگه داشته شود و از ظرفیت آن‌ها برای پیشبرد اهداف جبهه مقاومت و امت اسلامی به صورت سازماندهی شده و هماهنگ استفاده شود. این اتحاد و انسجام ایجاد هم‌افزایی می‌کند و در حفظ روحیه و اتحاد بین‌المللی موثر است.

وی با اشاره به برنامه‌ها و کارهای انجام شده کانون همبستگی شاهد در حوزه بین‌الملل تصریح کرد: چندین کار تا به امروز انجام شده، یکی طرح زیارت نیابتی شهدا در پیاده روی اربعین بود و دیگری برگزاری مراسم ختم شهید جهاد مغنیه که فرزند شهید بود و بازتاب بین‌المللی داشت. سپس به این فکر افتادیم خانواده و فرزندان شهدا به صورت مشخص در کشورهای اسلامی را کنار هم جمع کنیم و همکاری و هم افزایی داشته باشیم.

عامریان با اشاره به استفاده از نظرات کارشناسان در شکل‌گیری اتحادیه جهانی فرزندان شاهد و ایثارگر بیان کرد: چندین سال روی طرح و قوانین کار شد با شخصیت‌های مختلف در کشورهای مختلف اسلامی از جمله سید حسن نصرالله برخی مسئولین عراقی و برخی افراد پارلمان افغانستان مذاکره شد تا با همکاری مجمع تقریب اتحادیه را شکل بدهیم. برهمین اساس اساسنامه‌ای تهیه شد و به تصویب مجمع هیأت امنای مجمع رسید. اعضای هیأت امنا از کشورهای مختلف انتخاب شدند و ریاست آن را حجت الاسلام محمدی عراقی برعهده گرفت، ضمن اینکه شخصیت‌های مختلفی از فرزندان شاهد در کشورهای گوناگون عضو هیأت امنا هستند.

دبیر اتحادیه جهانی فرزندان شاهد افزود: 2 سال پیش نشست مقدماتی اتحادیه در حاشیه کنفرانس وحدت برگزار شد. امسال بعد از ثبت موسسه و شکل گیری اساسنامه به صورت رسمی نشست اتحادیه تشکیل داده شد و اهداف و برنامه‌هایی را برای آن تعریف کردیم. یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها این است که هر ساله مجمع عمومی اتحادیه را به صورت مستقل و یا در حاشیه کنفرانس برگزار کنیم و از فرزندان شهدا برای حضور در این گردهمایی دعوت کنیم و برنامه‌های مشترکی داشته باشیم.

وی با اشاره به اهم مسائل مطرح شده در این نشست‌ها گفت: بخشی از موضوعات قابل طرح در این نشست‌ها مسائل داخلی خانواده شهداست که با همفکری و هم‌افزایی می‌توان آن‌ها را حل کرد. نکته مهم‌تر این است که خانواده شهدا بتوانند از ظرفیت جمعی برای تقویت خود و جایگاه فرهنگی و سیاسی در کشورهای خود بهره بگیرند و بتوانند در کشورهای خود نقش آفرین باشند، اگر پشتیبانی مالی و امکاناتی هم صورت بگیرد برای این است که توانمند شوند و بتوانند رسالتی که بر دوششان است به نحو احسن انجام شود.

عامری به چگونگی عضویت موسسات و نهادهای مردم نهاد در حوزه شهدا در این اتحادیه اشاره کرد و افزود: موسسات مردم نهاد می‌توانند عضو این اتحادیه بین‌المللی شوند. عضو گیری افراد به صورت محدود انجام می‌شود و معمولا شامل خانواده‌های شهدایی است که در کشورهای خود برنامه‎‌هایی دارند.

وی به مباحث مطرح شده در نشست اخیر این اتحادیه اشاره و تصریح کرد: بیشتر در خصوص هم فکری و هم افزایی گروه‌ها و فرزندان شهدا و حمایت از خانواده شهدای فلسطین، بحث فرزندان و خانواده شهدای جبهه مقاومت، نقش فرزندان شهدا در جهت تداوم مقاومت و تقویت روحیه شهادت طلبی مطرح شد و هر کدام از اعضا نظرات خود را بیان کردند.

عامریان بیان کرد: در این نشست میهمانی از کشورهای عراق، سوریه، لبنان، از جمله فرزند شهید نقوی از پاکستان، فرزند شهید مغنیه و شهید بدرالدین از لبنان، همسر شهید خدادادی از افغانستان، معاون فرهنگی دفتر انصارالله یمن و نماینده رهبری در سوریه حضور داشتند که از همسر شهید افغانستانی و پدر یکی از شهدای سوری و نیز تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار