مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

تدوین 60 مقاله علمی در فاز دوم دانشنامه استانی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد

سرهنگ «امیرعباس آسمند» از تدوین 60 مقاله علمی و تشکیل 70 پرونده علمی در فاز دوم دانشنامه استانی دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷ - 19November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از یاسوج، سرهنگ «امیرعباس آسمند» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد امروز در جلسه کمیته تخصصی آموزش، پژوهش، اسناد و مدارک دفاع مقدس استان با اشاره به گذشت حدود 31 سال از پایان جنگ تحمیلی، اظهار داشت: اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس به عنوان قطعه‌ای از تاریخ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید شناسایی و جمع‌آوری شود.

آسمند افزود: مشکلاتی برای جمع‌آوری اسناد و مدارک دوران دفاع مقدس داریم که از آن جمله می‌توان به عدم همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی استان اشاره کرد و به نظر می‌رسد تلاشی برای نگهداری اسناد در برخی دستگاه‌ها وجود نداشته است.

وی گفت: تاکنون حدود 4 هزار و 500 برگ سند مربوط به دوران دفاع مقدس استان ساماندهی شده و 55 هزار برگ سند اسکن شده، اما ورود اطلاعات به علت عدم وجود سامانه یکپارچه انجام نشده است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جدیداً نیز حدود 60 هزار برگ سند مربوط به دوران دفاع مقدس شناسایی شده که بیشتر به حوزه افراد برمی‌گردد.

آسمند اضافه کرد: ثبت و ضبط تاریخ شفاهی به صورت صوت و فیلم از رزمندگان و فرماندهان جنگ از تولد تاکنون، مستندسازی اسناد ستاد پشتیبانی جنگ کهگیلویه و بویراحمد و مستندسازی خدمات دستگاه‌های اجرایی استان در دوران جنگ تحمیلی از اقداماتی است که توسط این اداره‌کل در حال انجام است.

این مسئول از تدوین 60 مقاله علمی و تشکیل 70 پرونده علمی در فاز دوم دانشنامه استانی دفاع مقدس خبر داد و عنوان کرد: این کار باید تا پایان سال جاری با کمک همه سازمان‌ها و ادارات انجام شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها