معاون عملیات نزاجا به دفاع‌پرس خبر داد؛

استفاده از پهپاد‌های پدافندی در رزمایش ذوالفقار/ تست موفق خودروی انتحاری «حیدر ۱»

معاون عملیات نیروی زمینی ارتش از به‌کارگیری پهپاد‌های پدافندی و تست موفقیت‌آمیز خودروی انتحاری «حیدر ۱» در رزمایش «ذوالفقار ولایت» خبر داد.
کد خبر: ۳۷۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۴:۴۶ - 20November 2019

استفاده از پهپاد‌های پدافندی در رزمایش ذوالفقار/ تست موفق خودروی انتحاری «حیدر ۱»امیر سرتیپ «کیومرث شرفی» معاون عملیات نیروی زمینی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، با اشاره به برگزاری رزمایش ذوالفقار ولایت نزاجا در منطقه عمومی شمال‌غرب کشور اظهار داشت: این رزمایش برای نخستین بار با رویکرد غافلگیری و آفندی در سطح نیروی زمینی ارتش برگزار شد و تیپ‌های متحرک هجومی در این رزمایش به عنوان نیروهای محوری به اجرای عملیات پرداختند.

وی با بیان اینکه در این رزمایش از تسلیحات نوین طراحی شده در ستاد رزم نزاجا استفاده شده است، گفت: در حوزه توپخانه از گلوله‌های هوشمند با قابلیت نقطه‌زنی و همچنین در حوزه سلاح‌های ضد زره از موشک «دهلاویه» جهت انهدام اهداف استفاده کردیم.

معاون عملیات نزاجا با اشاره به اینکه از سامانه‌های پهپادی در این رزمایش به طور ویژه استفاده کردیم، افزود: در این رزمایش قدرت پهپادهای تهاجمی مورد ارزیابی قرار گرفت و همچنین یگان پهپاد نزاجا برای نخستین بار از پهپادهای پدافندی که اخیراً وارد چرخه دفاعی و ستاد رزم نزاجا شده‌اند، استفاده کرد که توانستند اهداف هوایی را به خوبی شناسایی کنند و مورد اصابت قرار دهند.

امیر شرفی در ادامه گفت: یکی از تجهیزات مورد استفاده در این رزمایش، خودروی انتحاری «حیدر ۱» بود که برای نخستین بار در این رزمایش مورد استفاده قرار گرفت و توانست با موفقیت عملیات، و آسیب‌های جدی به تسلیحات زرهی نیروهای هدف وارد کند. 

وی استفاده از شبکه امن ارتباطی و سامانه «جنگال» را یکی دیگر از برنامه‌های این رزمایش عنوان و تصریح کرد: نیروی زمینی تاکنون در عرصه جنگال (جنگ الکترونیک) گام‌های مؤثری برداشته و با ایجاد شبکه امن ارتباطی، قابلیت هماهنگی نیروها را به طور فزاینده‌ای ارتقا داده است.

معاون عملیات نزاجا در پایان تأکید کرد: یگان‌های متحرک هجومی نیروی زمینی ارتش امروز متناسب با تهدیداتِ پیش رو، آموزش‌های لازم را دیده‌اند و قابلیت رزم زمینی در سطوح مختلف عملیاتی و ترسیمی از سوی فرماندهان را دارند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها