مردم تبریز به صحنه آمدند/ «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی»

مردم تبریز در اقدامی خودجوش و با شور و شعور برای جدا کردن صف خود از آشوبگران و حمایت از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز (سه‌شنبه) راهپیمایی کردند.
کد خبر: ۳۷۰۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ - 19November 2019

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان شرقی، مردم تبریز از ساعاتی پیش در حمایت از بیانات فرمانده کل قوا و محکوم کردن اقدام آشوبگران که به بهانه گرانی بنزین در برخی نقاط کشور دست به اغتشاش و آسیب به اموال عمومی زده و همچنین اجازه سوءاستفاده به دشمنان ایران اسلامی را دادند، راهپیمایی باشکوهی برگزار کردند.

راهپیمایی‌کنندگان که از ساعات اولیه صبح به خیابان‌ها آمدند، از مصلای تبریز به سمت میدان «ساعت» حرکت کردند.

کفن‌پوشان تبریزی در حمایت از امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی، با سر دادن شعار، بر لزوم تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی تأکید و از اقدام آشوبگران و حامیان خارجی آنان اعلام انزجار کردند.

راهپیمایی‌کنندگان در این مراسم پرشکوه، امنیت و آرامش کشور را خط قرمز مردم آذربایجان دانسته ‌و خواستار اقدام جدی و موثر دولت در رفع نگرانی مردم شدند.

شرکت‌کنندگان در راهپیمایی امروز تبریز شعار «اعتراض حق مرد، اغتشاش کار دشمن»، «تنها راه رهایی اطاعت از رهبری‌ است»، «آذربایجان اویاخدی انقلابا دایاخدی» ،«بیزاؤلماغا حاضیروخ، خامنه‌ای سربازیوخ» و... سر دادند.

مردم تبریز حماسه آفریدند/ امنیت و آرامش؛ خط قرمز مردم آذربایجان

فدائیان رهبری در تبریز حماسه بیعت آفریدند

سال‌ها قبل، تبریزی‌ها در جریانات حوادث 88 نیز با بصیرت خود حماسه 9 دی را رقم زدند. امروز نیز مردم تبریز صف خود را از آشوبگران اعتراضات مردمی بابت افزایش قیمت بنزین جدا کرده و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی را فصل الخطاب خود قرار دادند.

حالا بار دیگر آذربایجانی‌ها می‌خواهند حماسه دیگری مانند «نهم دی» را در آخرین روزهای آبان ماه رقم بزنند، میدان ساعت تبریز امروز میزبان مردمی است که با مشت‌های گره خورده، مخالفت خود را با آشوبگران به نمایش گذاشته‌اند.

جمعیت از همه جا در حال رساندن خود به راهپیمایی است، پیر و جوان، زن و مرد در کنار یکدیگر‌ند و حضور گسترده جوانان از نکات قابل تامل این راهپیمایی است.

تجمع‌کنندگان در طول مراسم با به تن کردن کفن و سر دادن شعارهای «مرگ بر آشوبگر، آمریکا حیا کن توطئه را رها کن، بیر بئله لشکر گلیب به عشق رهبر گلیب» اقدام آشوبگران و فتنه‌گران در تخریب و آسیب زدن به اموال عمومی را محکوم کردند و خواستار برخورد با فتنه‌گران شدند.

زهرا از صدها جوانی است که در این راهپیمایی شرکت کرده است؛ او که دانشجوی دانشگاه تبریز است می‌گوید: درست است که در این برهه تغییر قیمت بنزین فشاری بر مردم بود ولی این افزایش قیمت به سود افرادی است که خودرو ندارند و حتی فرهنگ بدون خودرو بودن را نیز تقویت می‌کند و از همه مهم‌تر تکانی به خود می‌دهیم تا کمی اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کنیم.

مردم تبریز حماسه آفریدند/ امنیت و آرامش؛ خط قرمز مردم آذربایجان

آیدین که به همراه دوستش سعید در این راهپیمایی شرکت کرده، معتقد است: افزایش شبانه قیمت بنزین شوکی بود که بر مردم وارد شد و باعث شد تا عده‌ای بدون صبر و ناآگاهانه و برخی‌ها نیز با سوءاستفاده از این فرصت اقدامات ناپسندی کنند ولی لحظه‌ای به این فکر نکردند که این کار دست و پای قاچاقچیان بنزین به خارج کشور را قطع می‌کرد. 

محبوبه کوازی زن مسن حدودا 90 ساله‌ای که خود را از محله صائب به محل راهپیمایی رسانده، می‌گوید: خاله شهید هستم، دامادمان هم شهید شده است. شهیدان به ما وصیت کرده‌اند که حافظ انقلاب باشیم، ما نیز تا آخرین قطره خونمان پشت انقلاب اسلامی هستیم.

از او می‌پرسم چرا به اینجا آمده‌ای؟ می‌گوید: آمده‌ام تا به دشمنان بگویم دست از فتنه‌گری بردارید، «آج قالاریخ، باش اَیمریخ دشمنه»  این را زمزمه می‌کند و از من دور می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی که سخنران این راهپیمایی است، پشت تریبون رفته و صحبت‌های خود را شروع می‌کند.

آل‌ هاشم ضمن محکومیت اقدام آشوبگران و انحراف تجمع مسالمت‌آمیز مردمی گفت: درست است که با وارد کردن افرادی به میان تجمعات مسالمت‌آمیز مردمی که به خاطر دلخوری و نگرانی بود، خسارت‌هایی به بار آمد ولی این عده، امنیت و آسایش همان مردم نگران از شوک ناشی از مصرف سوخت را بر هم زدند ولی با حضور مردم بصیر و آگاه آذربایجان امروز جوابشان را گرفتند. 

مردم تبریز حماسه آفریدند/ امنیت و آرامش؛ خط قرمز مردم آذربایجانوی با تاکید بر اینکه باید صف مردم دلخور و نگران از قیمت‌ها از صف افرادی که به اموال مردم، بسیج و نیروی انتظامی آسیب زدند، جدا شود، تصریح کرد: ما به مزدوران و جیره‌خواران هشدار می‌دهیم، چراکه امنیت و آرامش مردم کشور خط قرمز آذربایجان و همه ایران است.

نماینده ولی‌ فقیه در استان با اشاره بر اینکه همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند یقینا در اجرای چنین طرحی برخی مردم یا نگران شده، یا ناراحت شده، یا به ضررشان است با تاکید بر اینکه توجه به مطالبات به حق مردم از سوی دولت در نظارت جدی و دقیق بر بازار و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها مطلبی است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد، افزود: فتنه‌گران و کارفرمایان پشت پرده، بارها ملت قهرمان ایران را آزموده‌اند در حالیکه آزموده را آزمودن خطاست.  

مردم تبریز حماسه آفریدند/ امنیت و آرامش؛ خط قرمز مردم آذربایجان

چند روزی است که تعدادی از شهرهای کشور در تب و تاب نگرانی ناشی از افزایش بنزین هستند، مردم در این شهرها تجمعات مسالمت‌آمیزی برگزار کردند ولی عده‌ای سودجو با هدایت‌ معاندان از جمله گروهک منافقین این اعتراض‌های مسالمت‌آمیز و مدنی را به انحراف کشانده و باعث آتش‌افروزی‌هایی شدند.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار