رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری خبر داد؛

راه‌اندازی «خانه‌های همدم» برای کمک به ازدواج آسان

نشست هماهنگی راه‌اندازی «خانه‌های همدم» برای کمک به ازدواج آسان با حضور حجت‌الاسلام میثم امرودی رییس و معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۱۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴ - 23November 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نشست هماهنگی برای راه‌اندازی «خانه‌های همدم» به منظور کمک به ازدواج آسان با حضور «حجت‌الاسلام میثم امرودی» رییس و معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری، «نصرالله آبادیان» شهردار منطقه ۱۱ و معاونان شهرداری منطقه و «سعید صادقی» مشاور شهردار تهران در ساختمان شهرداری منطقه ۱۱ برگزار شد.

حجت‌الاسلام امرودی رییس سازمان فرهنگی هنری در این نشست اظهار داشت: یکی از شعارهای همیشگی شهرداری تهران مدیریت یکپارچه بوده است و می‌توانیم حداقل مجموعه‌های داخل شهرداری تهران را یکپارچه کنیم. برای یکپارچه شدن باید دو طرف پیشقدم شوند. منطقه ۱۱ منطقه مهمی از لحاظ اجتماعی و بافت تاریخی است و برخی آثار هفت هزار ساله در اینجا کشف شده است. قصد داریم همکاری‌های فرهنگی گسترده‌ای با شهرداری این منطقه داشته باشیم تا آن مدیریت یکپارچه محقق شود و کاملاً هماهنگ عمل کنیم.

وی اضافه کرد: مطالعاتی در منطقه ۱۱ انجام شده و اقدامات خوبی هم انجام داده‌اند. محدوده خیابان‌های حافظ، انقلاب اسلامی، ولی‌عصر (عج) و نوفل‌لوشاتو با عنوان محدوده هنر و نمایش تعیین شده و سازمان فرهنگی هنری در این حوزه فعالیت خواهد کرد. وجود تالار وحدت، تالار فرهنگ، عمارت نوفل‌لوشاتو و... غنای فرهنگی و هنری خاصی به این ناحیه بخشیده است. بوستان دانشجوی این منطقه باید پاتوق و ویترین ما برای فعالیت‌های فرهنگی و هنری شود. چهارراه ولی‌عصر(عج) چهارراه بسیار مهمی است و اتفاقات مهم شهر در آنجا رخ می‌دهد. گروه‌های جهادی و فرهنگی زیادی برای حضور در این فضا آمادگی دارند که باید شرایط را برای حضور آنان فراهم کرد.

رییس سازمان فرهنگی هنری با اشاره به راه‌اندازی «خانه‌های همدم» عنوان کرد: خانه‌های همدم در راستای سیاست‌های شهردار تهران و برای کمک به ازدواج آسان جوانان ابتدا در این منطقه راه‌اندازی می‌شود و در سایر مناطق نیز باید این کار انجام شود.

امرودی همچنین تاکید کرد: باید ظرفیت‌های فرهنگی سازمان فرهنگی هنری را در اختیار فقرا قرار دهیم. به همین منظور در طرح «میقات خانواده» قصد داریم در مراکز فرهنگی سازمان مانند سالن‌های سینما پذیرای افرادی مانند پاکبان‌ها، غسال‌های بهشت زهرا (س) و ... همراه با خانواده‌هایشان باشیم. پردیس سینمایی رازی در همین منطقه مکان مناسبی برای انجام این کار است. تعدادی در حدود ۱۰۰ هزار نفر را برای این طرح در نظر داریم.

وی افزود: توجه به استارت‌آپ‌های فرهنگی یکی دیگر از کارهایی است که باید انجام شود و در این کار می‌توان از ظرفیت پارک‌های علم و فناوری هم استفاده کرد. در سازمان فرهنگی هنری با همکاری شهرداری منطقه ۱۱ قرار است یک کار قله‌ای و تخصصی تعریف کنیم و خدمات سابق فرهنگسرای رازی همچنان مانند گذشته ادامه می‌یابد.

حجت‌الاسلام امرودی در پایان گفت: خط انقلاب را به عنوان یک مسیر گردشگری تعریف خواهیم کرد که از فرهنگسرای امام (ره) در جماران آغاز می‌شود و با گذر از باغ‌موزه قصر و فرهنگسرای انقلاب اسلامی، به بهشت زهرا(س) و فرهنگسرای رضوان می‌رسد. با هماهنگی شورای شهر و شهرداری تهران در این حوزه می‌توان خدمات قابل توجهی در زمینه گردشگری ارائه کرد.

در ادامه حاضران در نشست به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و سپس رییس و معاونان سازمان فرهنگی هنری و شهردار منطقه ۱۱ و معاونان شهرداری منطقه از مکان‌هایی که برای راه‌اندازی «خانه همدم» در نظر گرفته شده، بازدید کردند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار