۱۷ کشته در درگیری نیرو‌های ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریه

معارضان سوری از کشته شدن ۱۷ نفر در درگیری ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد در منطقه «عین عیسی» در استان الرقه واقع در شمال سوریه خبر دادند.
کد خبر: ۳۷۱۰۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۱ - 23November 2019

۱۷ کشته در درگیری نیرو‌های ترکیه و شبه‌نظامیان کُرد در شمال سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نیرو‌های ارتش ترکیه شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا قرار دارند روز شنبه در منطقه «عین عیسی» واقع در شمال شهر الرقه و جنوب تل ابیض به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

به گزارش العربیه، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر» سوریه نزدیک به معارضان اعلام کرد که در این درگیری، ۱۷ نفر از نیرو‌های دو طرف کشته شدند.

با وجود برقراری آتش‌بس در شمال سوریه، حملات ترکیه به مناطق شمالی این کشور هر از گاهی صورت می‌گیرد و به همین دلیل شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک سوریه» بار‌ها اعلام کردند که ترکیه توافق آتش‌بس را نقض می‌کند.

ارتش ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه از ۱۷ مهر عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف دور کردن خطر شبه‌نظامیان کرد سوریه آغاز کردند.

هشت روز پس از این عملیات (۲۵ مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت ۱۲۰ ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» کُرد از منطقه امن خارج شوند.

پس از توافق آمریکا و ترکیه، «رجب‌ طیب اردوغان» رئیس‌ جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌ جمهور روسیه ۳۰ مهر جلسه‌ای در سوچی برگزار کردند و به توافقی دست یافتند که طبق آن یگان‌های کُرد در طول ۱۵۰ ساعت، ۳۰ کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب‌نشینی می‌کنند و نیرو‌های امنیتی ترکیه و روسیه گشت‌زنی‌های مشترکی را در این منطقه انجام می‌دهند.

حضور نیرو‌های ترکیه در شمال سوریه کماکان ادامه دارد، اما دمشق این حضور را نوعی اشغالگری می‌داند. یک منبع رسمی در وزارت خارجه سوریه روز پنجشنبه نیرو‌های ترکیه‌ای حاضر در شمال سوریه را اشغالگر نامید و گفت: آن‌ها علیه غیرنظامیان دست به جنایت می‌زنند.

وی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: «جمهوری عربی سوریه با شدیدترین عبارت‌ها، تجاوزات جنایتکارانه‌ای که نیرو‌های اشغالگر ترکیه در حق مردم سوریه مرتکب می‌شوند را محکوم می‌کند که آخرین آن، حمله پهپادی روز گذشته به مناطق مسکونی در حومه تل ابیض در استان رقه بود که پنج کشته از جمله کودکان و تعداد زخمی بر جای گذاشت.»

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار