مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی:

حوزه دیداری به دلیل استفاده از تصویر، بیشترین اثرگذاری در جنگ نرم را دارد

«مصطفی مشایخی» گفت: جنگ نرم در سه حوزه دیداری، شنیداری و نوشتاری صورت می‌گیرد و در حوزه دیداری به دلیل استفاده از تصویر بالاترین اثر را می‌گذارد.
کد خبر: ۳۷۱۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵ - 25November 2019

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان مرکزی، «مصطفی مشایخی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی در نشست نهضت سواد رسانه که در فرمانداری شهر فراهان برگزار شد با اشاره به اینکه دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها اندیشه را تشکیل می‌دهد و باید مراقب ورودی‌های ذهنی باشیم اظهار داشت: در آیات قرآن توصیه شده که همه انسان‌ها باید به غذای خود نگاه کنند، امام صادق (ع)، این غذا را غذای روحی و فکری بیان می‌کنند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان مرکزی گفت: عقل انسان دلیل برتری او بر سایر موجودات است، ذهن فرزند همانند زمین خالی است اگر بذر خوب بکاریم یا ذهن را رها کنیم، محصول خوبی می‌دهد و اگر بذر بدی بکاریم، علف هرز می‌روید، باید ذهن فرزند را با آیات قرآن و معارف اهل بیت پر کنیم.

مشایخی گفت: در حال حاضر ۳ هزار شبکه ماهواره قابل دریافت است و ۲۵۰ شبکه فارسی زبان و ۴۰ اتاق فکر علیه ایران کار می‌کند و بر اساس اعترافات شبکه های غربی، فضای مجازی محور آموزش اغتشاش گران بوده است.

مشایخی ادامه داد: همه تحت تاثیر رسانه هستیم اما این تاثیر در فرزندان بیشتر است، باید ورودهای ذهن را کنترل کنیم  تغییرات فرهنگی و سبک زندگی هم تحت ثاثیر رسانه صورت می‌گیرد.

وی افزود: تغییرات فرهنگی و سبک زندگی در جامعه رهاورد رسانه های غربی است. مهمترین آسیب فضای مجازی پایین آمدن بلوغ جنسی، دیدن تصاویر مستهجن است و امروزه بنا به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی فضای مجازی تبدیل به قتلگاه نوجوانان شده است.

مشایخی ادامه داد: اگر ذهن فرزندان در فضای مجازی رها شود، جای ارزش ها و ضد‌ارزش‌ها عوض می‌شود، اگر کار فرهنگی صورت نگیرد، آسیب‌ها بیش از این خواهد بود.

مشایخی افزود: جنگ نرم در سه حوزه دیداری، شنیداری و نوشتاری صورت می گیرد و در حوزه دیداری به دلیل استفاده از تصویر بالاترین اثر را می گذارد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید برای این که فرزندانشان کمتر در فضای این آسیب‌ها قرار بگیرند برنامه‌ریزی کنند، اگر اکنون برای اوقات فراغت فرزندانمان هزینه کنیم در آینده آسیب کمتری به کودکانمان می رسد، اگر غفلت کنیم با هزینه‌های بالاتر آسیب های وارده را نمی توانیم جبران کنیم.

انتهای پیام
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار