سید عباس صالحی:

جشنواره ساباط، خط ارتباطی بین سینما و میراث تاریخی است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط یزد خط ارتباطی بین سینما و میراث تاریخی است.
کد خبر: ۳۷۱۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰ - 26November 2019

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط یزد در گفت‌وگویی، اظهار داشت: جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط یزد خط ارتباطی بین سینما و میراث تاریخی است.

وی در خصوص تأثیرات جشنواره‌های فیلم کوتاه اظهار داشت: جشنواره‌های فیلم کوتاه به دلیل اینکه فرصت کشف استعدادها را به وجود می‌آورد، فرصت کشف سوژه‌ها را پدید می‌آورد و فرصت کشف خلاقیت‌ها در فرم را ایجاد می‌کند، می‌تواند تأثیرگذار باشد.

صالحی یکی از فرصت‌هایی که در دهه‌های اخیر برای سینمای ایران پدید آمده، بحث فیلم کوتاه دانست و ادامه داد: جشنواره‌های فیلم کوتاه به خاطر اینکه ما فضایی جدید با عنوان فضای مجازی داریم، یک فرصت ارتباطی را در فضای مجازی در سطح کشور پدید می‌آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در حال حاضر جشنواره‌های مختلفی در سطح ملی در حال برگزاری است. جشنواره فیلم‌های کوتاه را هم در سطح ملی و هم در سطح استانی به عنوان یک فرصت به حساب می‌آوریم.

صالحی درخصوص آینده این جریان فرهنگی گفت: با توجه به شرایط استان یزد به لحاظ زمینه‌های موجود و سابقه‌ای که داشته، به نظر می‌رسد که جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط یزد می‌تواند فرصتی قابل توجه پدید بیاورد و خط ارتباطی باشد بین حوزه سینما، گردشگری، صنعت، میراث تاریخی، سنت‌ها، باورها، فرهنگ عامه یزد و سایر شهرها و همچنین اتفاقات خوب دیگری که در ادامه آن رقم خواهد خورد.

گفتنی است اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه ساباط یزد از ۱۴ لغایت ۱۷ دی ماه سال‌ جاری در شهر تاریخی یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار