ائتلاف سعودی مدعی آزادی ۲۰۰ اسیر یمنی شد

ائتلاف سعودی مدعی شد که در راستای اجرای توافق سوئد، ۲۰۰ اسیر یمنی را آزاد و پرواز‌ها به فرودگاه صنعاء را تسهیل کرده است.
کد خبر: ۳۷۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱ - 26November 2019

ائتلاف سعودی مدعی آزادی ۲۰۰ اسیر یمنی شدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سرهنگ «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی امروز (سه‌شنبه) مدعی شد که این ائتلاف تصمیم گرفته است تا در راستای اجرای توافق استکهلم سوئد ۲۰۰ اسیر یمنی را آزاد کند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس) او همچنین اظهار داشت: با هماهنگی سازمان بهداشت جهانی، قرار است پرواز‌ها به سمت فرودگاه صنعاء جهت انتقال بیماران نیازمند به اعزام به خارج از یمن، تسهیل شود.

ترکی المالکی همچنین افزود: این اقدامات ائتلاف سعودی در راستای «تلاش‌های رهبری ائتلاف برای حل بحران یمن» صورت گرفته است.

تا کنون هیچ یک از مقامات یمنی مستقر در صنعاء واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند. وزارت بهداشت یمن در ۳۰ آبان گفته بود ۳۲۰ هزار نفر به علت بسته بودن فرودگاه صنعاء امکان انتقال به خارج از کشور برای مداوا را ندارند.

این اقدام دولت سعودی در حالی صورت می‌گیرد که اخیرا خبر‌های زیادی از تلاش ریاض برای مذاکره با دولت صنعاء و پایان جنگ یمن حکایت دارد. روز گذشته (دوشنبه) نیز «یوسف بن علوی» وزیر خارجه عمان گفت که عربستان سعودی و دولت صنعاء در گفتگو‌ها برای پایان دادن به جنگ در یمن، جدی هستند.

از سوی دیگر، یک مسئول عالی‌رتبه در جنبش انصارالله در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی گفت که گفت‌گو‌های این جنبش با ریاض به دنبال حمله به تأسیسات نفتی آرامکو، آغاز شده است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار