اصلانی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

تعداد مهد‌های قرآنی بسیج به ۴ هزار مهد افزایش می‌یابد/ نظارت آموزش و پرورش و بهزیستی بر مهد‌های قرآنی بسیج

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: بسیج با افتتاح ۳۸۰ مهد قرآنی دیگر تا پایان امسال، تعداد مهد‌های قرآنی خود را به چهار هزار مهد می‌رساند.
کد خبر: ۳۷۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۱۴ - 28November 2019

تعداد مهد‌های قرآنی بسیج به چهار هزار مهد افزایش می‌یابد/ نظارت آموزش و پرورش و بهزیستی بر مهد‌های قرآنی بسیج«مینو اصلانی» مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه تا پایان سال ۳۸۰ مهد قرآنی توسط بسیج افتتاح می‌شود، اظهار داشت: مهد‌های قرآنی بسیج در مساجد تشکیل می‌شود تا بدین‌وسیله کودکان ضمن آشنایی با فضای مساجد با فرهنگ قرآنی تربیت شوند.

وی ادامه داد: کتاب‌هایی که در این مهد‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، نیز با مضمون سبک زندگی ایرانی اسلامی تدوین شده اند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور افزود: مربیان قرآنی را به‌منظور تقویت روحیه جهادی آن‌ها، به صورت متمرکز آموزش می‌دهیم؛ همچنین مفاهیم انقلاب اسلامی نیز در متن این کتاب‌ها گنجانده شده تا این کودکان در سایه‌سار ارزش‌های انقلاب و اسلام تربیت شوند.

اصلانی ادامه داد: تاکنون سه هزار مهد قرآنی در سراسر کشور راه‌اندازی شده که با توجه به استقبال خوب مردم از این مهد‌ها، تصمیم به افزایش تعداد آن‌ها گرفته شد؛ بدین‌ترتیب ۶۲۰ مهد قرآنی در هفته بسیج افتتاح شد و تا پایان سال با افتتاح مهدهای جدید، آمار کل مهد‌های قرآنی بسیح به چهار هزار مهد، خواهد رسید.

وی در خصوص نظارت آموزش و پرورش و بهزیستی بر این مهد‌ها هم گفت: تفاهم‌نامه‌هایی را با سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش امضا کردیم که طبق آن‌ها مقرر شده وظایف تأسیس، راه‌اندازی، اداره و نظارت بر عهده بسیج باشد؛ البته این نافیِ نظارت‌های آموزش و پرورش و بهزیستی بر این مهد‌ها نیست؛ به گونه‌ای همواره از نظارت‌های این دو دستگاه کشوری هم استفاده می‌کنیم.

اصلانی در ادامه به شهریه این مهد‌ها هم اشاره و بیان کرد: مهد‌های قرآنی بسیج کاملاً مردمی اداره می‌شوند؛ به گونه‌ای که خانواده‌ها برای ثبت نام فرزندانشان در این مهد‌ها مبالغ مشخصی را می‌پردازند؛ البته این مبالغ هرچند اندک است، اما با این حال، همین مبلغ هم بعضاً از خانواده‌های کم‌بضاعت اخذ نمی‌شود و حتی در پاره‌ای از موارد، مربیان از منابع شخصی خود برای کودکان هزینه می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان کشور عنوان کرد: برای برپایی این مهد‌های قرآنی، از تمام فضایی که امام جماعت و هیات امنای مسجد در اختیار ما می‌گذارند، استفاده می‌کنیم.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها