سرهنگ صدقیانی:

رسانه‌ها در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نقش اساسی دارند

رئیس بسیج رسانه آذربایجان‌غربی گفت: در تشریح و اطلاع‌رسانی بیانیه گام دوم انقلاب خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش موثری دارند.
کد خبر: ۳۷۱۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ - 27November 2019

رسانه‌ها در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب نقش اساسی دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ارومیه، سرهنگ مهرزاد صدقیانی رئیس بسیج رسانه آذربایجان‌غربی در هفتمین همایش بسیج و رسانه که در سالن جلسات خانه مطبوعات آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: با بررسی ۴۰ سال گذشته و ترسیم چهل سال آینده بیانیه گام دوم انقلاب نگارش شده و در تشریح و اطلاع‌رسانی این بیانیه خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش موثری دارند.

وی افزود: اولین و مهترین موضوع در بین اصحاب رسانه برخورداری از سواد رسانه‌ای است که برای این منظور باید اقدامات انجام شده در این زمینه در سال‌های گذشته را مورد بررسی قرار داده و برای آینده برنامه مناسبی نوشته شود.

رئیس بسیج رسانه آذربایجان‌غربی ادامه داد: در بهمن ماه ۹۷ همایشی با عنوان سواد تربیتی و رسانه‌ای با کمک سازمان رسانه‌ای سراج برگزار شد و ۸۰ نفر در این همایش گواهی دریافت کردند و همچنین یک همایش برای روابط عمومی‌ها و مربیان برگزار شد.

وی عنوان کرد: امروزه رسانه‌ها با سرعت در زمینه پوشش اتفاقات و بحران‌ها وارد عمل می‌شوند و اگر رسانه‌ها همسو با حل بحران حرکت کنند می‌تواند حلال مشکلات باشد اما اگر هم‌سو نباشند مشکلات زیادی به وجود خواهد آمد.

سرهنگ صدقیانی گفت: یکی از اصلی‌ترین وظایف بسیج رسانه استان برگزاری جشنواره‌های رسانه‌ای بوده که معروف‌ترین آن جشنواره رسانه‌ای ابوذر است که این جشنواره در ۱۰ محور و هشت قالب برگزار می‌شود و دبیری آن بر عهده حق‌دوست است.

وی تصریح کرد: اکثر آثار رسیده از افراد غیرعضو و افراد جدید رسانه‌ای است که به علت استقبال خبرنگاران و اصحاب رسانه مهلت ارسال آثار به جشنواره ابوذر تا ۲۲ آذر تمدید شده است در صورت شرکت اصحاب رسانه در سه محور تعداد آثار به ۶ هزار مورد خواهد رسید.

رئیس بسیج رسانه آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: بسیج رسانه استان در اولین حضورش در جشنواره رسانه‌ای ابوذر رتبه یک کشوری را در بخش تیتر کسب کرد و امسال نیز امید می‌رود این موفقیت‌ها ادامه‌دار باشد.

وی اظهار داشت: بسیج رسانه استان در دو سال گذشته از رتبه ۲۲ به رتبه یک کشوری رسیده و این به واسطه اقدامات انجام شده به دست آمده است که مدیون رئیس سابق آن هست.

سرهنگ صدقیانی گفت: از جمله اقدامات بسیج رسانه در یک سال گذشته ساماندهی ‌گروه‌های صالحین از پنج گروه به ۱۰ گروه، تهیه بسته‌های خبری با ۱۸۰ بسته و هشت هزار و ۵۰۰ خبر از جمله کارهای بی‌سابقه بوده است.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات چهار جانبه ورزشی با حضور چهار تیم ار خانه مطبوعات، صدا و سیما، و بسیج رسانه و روابط عمومی‌های ادارات در سه رشته ورزشی در آینده نزدیک و افتتاح دوره ویژه برگزاری برای خبرنگاران با ظرفیت ۴۵ نفر از دیگر اقدامات بسیج رسانه استان است.

این مقام مسؤول با اشاره به اقدامات انجام شده برای جریان‌سازی در رسانه‌ها عنوان کرد: جهاد امیدآفرینی با قلم صادق، تشکیل جبهه رسانه‌ای واحد انقلاب در برابر رسانه‌های ضدانقلاب، تغییر اساسی در شکل و محتوای رسانه‌ای، تولید آثار و تایید سناریو و پخش از صدا و سیما و بازنگری فرآیندها برای ظهور فرصت‌های جدید از جمله این اقدامات می‌تواند باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار