در بیانیه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان مطرح شد؛

نیروی دریایی ارتش مظهر اقتدار دریایی ایران اسلامی است

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در بیانیه‌ای با گرامی‌داشت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نقش‌آفرینی‌های تاثیرگذار در آب‌های بین‌المللی و دوردست را مظهر اقتدار دریایی کشورمان و دریادلان نیروی دریایی ارتش دانست.
کد خبر: ۳۷۱۸۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ - 28November 2019

بیانیه گرامیداشت هفتم آذربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در بیانیه‌ای با گرامی‌داشت هفتم آذر «روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران»، نقش آفرینی‌های تاثیرگذار در آب‌های بین‌المللی و دوردست را مظهر اقتدار دریایی کشورمان و دریادلان نیروی دریایی ارتش دانست.

در ابتدای این بیانیه آمده است:

«هفتم آذر كه به يمن ايثار و دلاورمردي دريادلان نيروي دريايي ارتش در مصاف با دشمن متجاوز به نام روز نيروي دريايي به ثبت رسيده، روزي غرورآفرين و خاطره‌انگيز در تاريخ سراسر حماسه اين مرز و بوم است. در این روز قهرمانان نیروی دریایی با اتکا به خداوند تبارک و تعالی و با استفاده از توانایی‌های خود ضربه مهلکی به رژیم بعثی عراق زدند و طی عملیات «مروارید» با انهدام سکوهای نفتی «البکر و الامیه» موتور اقتصادی دولت بعثی عراق را از کار انداختند.

این بیانیه می‌افزاید: خدای سبحان را شاکریم که به برکت زعامت حکیم فرزانه انقلاب اسلامی و ادعیه خیر ملت مومن و ولایی ایران، اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور هر روز توسعه می‌یابد و رویای شوم دشمنان خبیث را باطل و هیمنه پوشالی قدرت‌های استکباری به ویژه آمریکا را فروپاشنده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: در منظومه دفاعی کشور، دستاوردها، توانمندی‌ها و نقش‌آفرینی‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی از جلوه‌های شکوهمند این اقتدار و عظمت به شمار می‌رود که هم اینک فراتر از آب‌های سرزمینی و پیرامونی با اهتزاز پرچم مقدس ایران، پیام آور صلح و دوستی و امنیت سازی برای گذرگاه‌های حساس و راهبردی دریایی در جغرافیای دوردست شده است و توانسته بخشی از آثار و پیامدهای دیپلماسی فعال و هوشمندانه دفاعی و تلاش‌های هدفمند نیروهای مسلح مقتدرمان را تبلور بخشد.

این بیانیه می‌افزاید: بی شک روند قدرت افزایی نیروی دریایی راهبردی ایران اسلامی که نیروی دریایی ارتش و نیروی دریایی سپاه دو بال مستحکم و تزلزل ناپذیر آن هستند با اتکاء به خداوند متعال، تحت تدابیر و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و دکترین و راهبردهای دفاعی کشور، پرشتاب تر از گذشته تداوم خواهد داشت و با مقهور ساختن جبهه دشمن و سلب اراده در پرورش نیات شوم آنان، امنیت پایدار همه جانبه دریایی میهن عزیزمان را تحکیم خواهند بخشید.

این بیانیه در پایان با تکریم و تعظیم به مقام شامخ شهیدان همیشه جاوید انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم و شهدای گرانقدر عرصه امنیت و خدمت به ویژه دریادلان شهید و به عرش پیوسته، این روز حماسی و غرور انگیز را به آحاد فرماندهان و کارکنان شجاع و دلاور نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی تبریک و تهنیت عرض می‌نماید و عزت و سربلندی روزافزون آنان در مسیر نورانی و خطیر ماموریت های فراروی را از درگاه قادر متعال خواستار است.»

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار