تأکید معاون حزب‌الله بر ضرورت تشکیل فوری دولت جدید

معاون دبیر کل حزب‌الله لبنان اعلام کرد، با ادامه خلأ سیاسی بر خطرات آن نیز افزوده می‌شود و باید هر چه زودتر فردی مأمور تشکیل دولت شود.
کد خبر: ۳۷۱۹۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳ - 28November 2019

تأکید معاون حزب‌الله بر ضرورت تشکیل فوری دولت جدیدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان اظهار داشت: بحران کنونی بر جوانب مختلف زندگی مردم تأثیر گذاشته است.

معاون دبیر کل حزب‌الله گفت: با گذشت هر روز از خلأ سیاسی، بر خطرات موجود افزوده می‌شود به همین دلیل فرصت بیش از این نباید از دست برود و نخست‌وزیر برای تشکیل دولت جدید هر چه زودتر انتخاب شود.

شیخ قاسم ادامه داد: مطالبات مردم مشروع است و ما جزئی از مردم هستیم. از نظر ما تجمع در میدان‌ها و تظاهرات برای اعمال فشار بر مسؤولان امری مشروع است که باید حمایت شود، اما مسدود کردن مسیر‌ها و تعطیل کردن زندگی مردم «مردود» است، زیرا مجازات شهروندان توسط شهروندی دیگر است و راه‌حلی برای فشار بر حاکمیت نیست؛ اشتباه بودن بستن مسیر‌ها ثابت شده بود چه برسد به اینکه منجر به کشتار، مجروحیت یا فتنه از مکانی به مکان دیگر شود.

وی در ادامه از ارتش و نیرو‌های امنیتی لبنان درخواست کرد، مسؤولیت کامل در تأمین امنیت مسیر‌ها و سلامت شهروندان را بپذیرند و آن را وظیفه‌ای مهم و اساسی خواند.

شیخ نعیم قاسم سپس هر نوع توهین، ناسزا، ضرب و شتم و پرتاب سنگ از سوی هر طرفی در اعتراضات را محکوم کرد و گفت: حزب‌الله با فتنه مذهبی، فرقه‌ای و منطقه‌ای مقابله و همواره سعی کرده این فتنه‌ها را خاموش کند.

وی گفت: برخی به حزب‌الله خرده می‌گیرند که چرا برخی حوادث را محکوم نمی‌کند، این اظهارات عجیب است، زیرا موضع حزب‌الله مشخص است، این جنبش همواره حامی حق آزادی بیان همراه با حق اختلافات سیاسی بوده و همواره مواضع خود را با جرأت بیان کرده است.

«سعد الحریری» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان هفته جاری در بیانیه‌ای اعلام کرد، برای دور آینده نخست‌وزیر نخواهد شد و بنا به تعبیر رسانه‌ها توپ را در زمین «میشل عون» رئیس‌جمهور این کشور انداخت.

میشل عون امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، شرایط فعلی دیگر تحمل پذیرش شروط جدید را ندارد و باید همگی دست به دست هم بدهند تا این بحران پشت سر گذاشته شود.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، وی در ادامه گفت، حمایت کشور‌های عربی از لبنان باید در گام‌های عملی پدیدار شود.

چهل و دو روز از ناآرمی‌ها در لبنان می‌گذرد و تکلیف انتخاب نخست‌وزیر جدید برای تشکیل دولت هنوز مشخص نیست.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها