مسئول کانون مرکزی خادمیاری شهرستان قائمشهر عنوان کرد؛

خدمت‌رسانی ۵۵ کانون محلی و موضوعی ترویج فرهنگ رضوی در قائمشهر

«صادق فاضل‌زاده» از خدمت‌رسانی ۵۵ کانون محلی و موضوعی ترویج فرهنگ رضوی در قائمشهر خبر داد.
کد خبر: ۳۷۲۰۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹ - 29November 2019

خدمت‌رسانی 55 کانون محلی و موضوعی ترویج فرهنگ رضوی در قائمشهربه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «صادق فاضل زاده» مسئول کانون مرکزی خادمیاری شهرستان قائمشهر در کلاس آموزشی توانمندسازی مسئولین کانون‌های خادمیاری محلی و موضوعی این شهرستان که به مدت دو روز در هنرستان مرحوم کنی برگزار شد، با اشاره به ثبت نام تعداد هزار و ۴۳۱ نفر قائمشهری برای خدمت در بارگاه ملکوتی امام رئوف، امام رضا (ع) در سامانه خادمیاری اظهار داشت: از تعداد هزار و ۴۳۱ نفر ۹۲۶ نفر برادران و ۵۰۵ نفر خواهران هستند.

وی افزود: تاکنون ۱۴ دوره آموزشی توجیهی برای کلیه خادمیاران ثبت نامی برگزار شد و ۷۴۵ نفر از علاقمندان به خدمت در بارگاه امام رضا(ع) گزینش نهایی شدند و پرونده ۶۳ نفر در دست اقدام است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش خدمت برای امام رضا (ع) و ترویج فرهنگ رضوی و کمک به هم نوعان را از افتخارات بزرگی دانست و تصریح کرد: برای خدمت کریمانه در جهت رفع محرومیت و توسعه سیره نبوی و ترویج فرهنگ رضوی و با توجه به عرصه و مصداق خدمتی ۳۳ کانون محلی و ۲۲ کانون موضوعی در شهرستان فعالیت دارند که در بخش‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و محرومیت‌زدایی به نیازمندان خدمت رسانی می‌کنند.

«سهیل صالح» کاربر ارشد سامانه و مسؤل ارزیابی کانون‌های محلی و موضوعی و مسئول جشنواره خدمت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان مازندران آموزش در هر امری را بسیار با اهمیت برشمرد و اظهار داشت: آموزش‌های مختلفی برای کلیه خادمیاران از بدو ورود به عرصه خادمیاری در سطح استان برگزار شده و برای تسلط و آشنایی بیشتر خادمیاران بالاخص مسئولین کانون‌های محلی و موضوعی آموزش‌های ضمن خدمت و کار با سامانه برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: تمام فعالیت‌های ما باید رنگ و بوی امام رضا (ع) داشته باشد و خادمیاران افتخاری حضرت رضا (ع) باید تمام تلاش شان در جهت رفع محرومیت و کمک به نیازمندان باشد و سعی شود طرح ابتکاری و الگویی را برای محرومیت زدایی ارائه دهند.

صالحی به برگزاری جشنواره خدمت از سوی آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: هدف از جشنواره خدمت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در منشور هفتگانه آستان قدس رضوی در زمینه اثرگذاری فرهنگی و ارائه خدمت به محرومین و نیازمندان و معرفی الگوهای برتر خدمت به محرومین و نیازمندان است.

وی تصریح کرد: هدف از راه اندازی جشنواره خدمت ارائه خدمات و کارهای الگویی است که خادمیاران می‌توانند در بخش جشنواره خدمت در سامانه ثبت نمایند.

مسئول جشنواره خدمت استان جشنواره خدمت را الگوسازی از فعالیت‌های برتر و موفق خادمیاران سطح کشور برشمرد و یادآور شد: ارائه طرح‌های ابتکاری از سوی کانون‌های خادمیاری از برنامه‌هایی است که باید به آن توجه ویژه ای شود.

صالحی خاطر نشان ساخت: جشنواره خدمت سه محور اصلی گزارش فعالیت‌های الگویی، دیدگاه‌ها و نظرات و بخش ویژه را شامل می‌شود که خادمیاران رضوی می‌بایست پس از مراجعه به سامانه خادمیاری، بخش شرکت در جشنواره خدمت را انتخاب کرده و یکی از سه محور اصلی جشنواره را برگزینند و خادمیاران می‌توانند یک الی چند مطلب را در سامانه درج کنند و محدودیتی در درج الگوها در بخش‌های مختلف ندارد.

وی اضافه کرد: تاکنون ۱۰۰۴ اثر توسط خادمیاران استان مازندران ثبت شد که از این تعداد ۳۲ اثر مورد تایید و انتشار قرار گرفت.

وی موضوعات آثار مورد تایید و انتشار یافته از مازندران را آموزشی، فرهنگی، هنری، جذب خادمیار، ابتکار در جذب کمک‌های مردمی و ایجاد اشتغال و کارآفرینی است.

صالحی اظهار داشت: مازندران دارای ۲۶۷ کانون محلی و ۲۶۰ کانون موضوعی است که در بخش‌های مختلف به محرومین کمک رسانی می‌کنند بنابراین انتظار است با ارائه الگوهای برتر در جشنواره در جهت محرومیت‌زدایی گام‌های رو به رشد و موثری برداریم.

صالحی در پایان در خصوص نحوه ورود به سامانه از طریق گوشی‌های همراه، نحوه تایید اطلاعات فردی، آموزش در سامانه و نحوه دادن آزمون، انتخاب عرصه و مصداق خدمتی، جشنواره خدمت و چگونگی ثبت اثر، انتخاب کشیک حرم و رزرو خدمت و نحوه ارزیابی، گزارش نویسی و موارد دیگر در سامانه را آموزش داد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار