هاشمی:

تنها 25 درصد ساختمان‌های دولتی برای تردد معلولان مناسب ساخته شده است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آمار و ارقام اجرای قوانین مربوط به حوزه معلولان گفت: تنها 25 درصد ساختمان‌های دولتی برای معلولان مناسب ساخته شده است.
کد خبر: ۳۷۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۳ - 30November 2019

تنها 25 درصد ساختمان‌های دولتی برای تردد معلولان مناسب ساخته شده استبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «محسن هاشمی» رئیس شورای اسلامی شهر تهران شامگاه امشب در مراسم روز جهانی و هفته ملی افراد دارای معلولیت که در برج میلاد برگزار شد اظهار داشت: یکی از محور‌های مربوط به معلولان موضوع نگرش افراد جامعه به افراد دارای معلولیت است.

وی ادامه داد: معلولیت دو منشأ دارد یا ژنتیک است یا در طول زندگی فرد بر اثر اتفاقاتی که می‌افتد معلولیت ایجاد می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در جهان 10 درصد جامعه معلولیت‌هایی با درجات مختلف تشکیل می‌دهد و در ایران هم اگر چه یک و نیم میلیون معلول تحت پوشش هستند، اما تعداد حتما بیش از این است.

محسن هاشمی گفت: به نظر می‌رسد تعداد معلولین حدود سه میلیون نفر است که باید حواسمان به این افراد در کل کشور باشد، زیرا قشر عظیمی را به خود اختصاص می‌دهند.

وی افزود: متاسفانه در هیچ کدام از سازمان‌ها از جمله شهرداری‌ها به این موضوع به اندازه کافی توجه نشده است که این یک نقص در مدیریت محسوب می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: موضوع جالب این است که همه معلولان اگر یک نقصی به صورت خدادادی دارند حتما یک وجه متمایز و ویژه دارند که متاسفانه ما در کشف این ویژگی برتر فرد معلول ناتوان بوده ایم.

هاشمی تصریح کرد: وقتی آن قدرت برتر معلولین شناسایی شود و تشویق شده و آن استعداد شکوفا شود منجر به رشد بیشتر معلول و همچنین شکوفایی ابعاد دیگر زندگی آن فرد می‌شود.

وی گفت: موضوع دوم بحث مناسب سازی و بحث پیاده سازی قوانین موجود است. اتفاقا در حوزه معلولین هم قوانین زیاد است و جالب است که بدانید قوانین این حوزه اتفاقا قوانین به روز و جدید هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما در کشورمان خوب کار می‌کنیم و قانون زیاد می‌نویسیم، اما به موعد اجرا که می‌رسد آنقدر خوب اجرا نمی‌کنیم.

هاشمی ادامه داد: امروز براساس آمار تنها 25 درصد ساختمان‌های دولتی مناسب ساخته شده اند و درست ساخته شده اند در حالی که براساس قوانین باید همه ساختمان‌ها اینگونه ساخته شود.

وی افزود: یادش بخیر در زمان آقای قالیباف می‌گفتند که من ایستگاه مترویی را افتتاح نمی‌کنم مگر اینکه پله برقی داشته باشد کاش در آن زمان می‌گفتند ایستگاه مترویی افتتاح نمی‌کنم مگر اینکه آسانسور برای تردد معلولان داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: قرار دادن این آسانسور‌ها شاید حتی از پله برقی‌هایی که نصب کرده ایم هم ارزان‌تر می‌شد و هزینه مان کمتر می‌شد.

محسن هاشمی ادامه داد: ۶۰ درصد مردم می‌گویند فضای شهر برای معلولان مناسب نیست و از آن ۴۰ درصد باقی مانده هم بخشی می‌گویند همه شهر مناسب نیست.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها