عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

پرهیز نمایندگان مجلس از منفعت‌طلبی و نگاه شخصی/ شهید «مدرس» هیچ‌گاه منافع ملت را به سرمایه‌داری ترجیح نداد

رسول خضری گفت: نمایندگان مجلس باید با پرهیز از منفعت‌طلبی و نگاه شخصی به گونه‌ای تصمیم‌گیری و اقدام کنند که خدشه‌ای به منافع ملی کشور و ملت وارد نشود.
کد خبر: ۳۷۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ - 01December 2019

///رسول خضری عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با بیان اینکه مجلس نماد اقتدار، استقلال و عزت جمهوری اسلامی است، اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید با پرهیز از منفعت‌طلبی و نگاه شخصی به گونه‌ای تصمیم‌گیری و اقدام کنند که خدشه‌ای به منافع ملی کشور و ملت وارد نشود.

این مقام مسوول با توجه به این نکته که نمایندگانی می‌توانند شان و جایگاه مجلس شورای اسلامی را ارتقا دهند که به دور از ملاحظه‌کاری و وابستگی به جناح خاصی، صرفا برای مردم کار کنند، افزود: باید بپذیریم که مجلس دهم نسبت به ادوار گذشته نتوانست در بهبود امور ملت و کشور تاثیرگذار باشد و این مسئله به خاطر حضور برخی نمایندگانی است که به طور قاطع مطالبات مردم را دنبال نمی‌کنند.

خضری به 2 وظیفه مهم مجلس شورای اسلامی مبنی بر قانونگذاری و نظارت بر قانون اشاره کرد و گفت: امروز وقت زیادی در مجلس صرف قانون‌گذاری می‌شود که در مقاطعی نتیجه آن انباشت قوانین است اما شاید نظارت به نسبت قانون‌گذاری در شرایط فعلی اولویت بیشتری داشته باشد و لازم باشد کمیسیون‌های تخصصی مجلس زمانی را برای تحلیل و تنقیح قوانین مرتبط با حوزه خود صرف کنند و میزان کارآمدی و تاثیرگذاری قوانین موجود را مورد بررسی قرار دهند.

وی ضمن گرامی‌داشت شهادت آیت‌الله مدرس، گفت: مدرس شخصیتی بود که هیچ‌گاه منافع ملت را به مواهب نزدیکی به قدرت و سرمایه‌داری ترجیح نداد و تا پایان عمر خود حقوق ملت و کشور را دنبال کرد و زیر بار زور و خواست حکومت مستقر آن زمان نرفت و شاید اگر اینگونه رفتار نمی‌کرد تبعید و شهید نمی‌شد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، آیت‌الله مدرس را یكی از نمایندگان شجاع و آزادی‌خواه در طول تاریخ مجلس شورای ملی دانست و گفت: مواضع آزادی‌خواهانه این مبارز در دوره‌هایی كه نماینده مجلس بود و در برخورد با بحران‌ها و مسائل مختلف، تاثیر عمیقی بر دیگر نمایندگان می‌گذاشت؛ چراکه آنها را نیز به اتخاذ مواضع شجاعانه ترغیب می‌كرد. این روحانی آگاه هیچ گاه مصالح كشور را فدای مواضع حزبی و گروهی نكرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه الگوگیری از منش و سیره شخصیت‌های برجسته‌ای همچون آیت‌الله مدرس می‌توانیم مجلس را به جایگاه و شان درخور خود برسانیم،‌ تصریح کرد: شعار مهم مدرس «سیاست ما عین دیانت ما و دیانت ما عین سیاست ما» بود که این مسئله مهم امروز نیز می‌تواند نسخه شفابخش و راهگشای نمایندگان و مسوولان باشد؛‌لذا باید توجه کرد در سیاست اخلاق، درستی، صداقت و دین‌داری مد نظر ما باشد و در رقابت‌های سیاسی قواعد بازی بر اساس ارزش‌های الهی رعایت شود و مردمداری و صداقت مدرس نیز پیش روی همه مسوولان باشد.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها