سردار یزدی در جمع خبرنگاران:

بررسی دلایل کشته‌شدن تعدادی از افراد در اغتشاشات اخیر/ شهرداری و شورای شهر تهران در پی شهیدزدایی نیستند

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ با اشاره به گزارش ارائه شده درباره حذف واژه شهید از تابلوی برخی معابر پایتخت گفت: مشخص است که شهرداری و شورای شهر تهران به دنبال شهیدزدایی نبوده‌اند.
کد خبر: ۳۷۲۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ - 01December 2019

مشخص است که شهرداری و شورای شهر به دبنال شهید زدایی نبوده استبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ صبح امروز در حاشیه صد و هفتاد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع‌پرس مبنی بر گزارش ارائه شده درباره حذف واژه شهید از تابلوی برخی خیابان‌های شهر تهران اظهار داشت: گزارش ارائه شده کامل و جامع بود و مشخص است که شهرداری و شورای شهر به دنبال شهیدزدایی و چنین مسائلی نبوده‌اند.

وی همچنین به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و در خصوص کشته‌شدگان اغتشاشات اخیر گفت: برخی افراد در سطح جامعه توسط اغتشاشگران و از پشت تیر خوردند.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ افزود: کشته‌شدگان در حال شناسایی هستند و به خانواده آن‌ها سرکشی می‌شود.

سردار یزدی ادامه داد: همان‌طور که صف آشوبگران از صف مردم جدا شد، صف کسانی که جانشان را بی‌گناه از دست دادند از صف کسانی که به نوعی می‌خواستند اموال عمومی را تخرب کنند، جدا خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مشخص شده است چه کسانی به دست مأموران کشته شدند، گفت: نمی‌توان در این خصوص الان اظهار نظر کرد. این موضوع به دقت در حال بررسی است که دلیل کشته شدن کسانی که به خیابان‌ها آمدند، چیست.

فرمانده سپاه محمد رسول‌الله (ص) با بیان اینکه مردم صف خود را از اغتشاشگران جدا کردند و مطالبه مردم درباره مسائل معیشتی و بهبود وضعیت زندگی یک مطالبه به‌حق است، افزود: کسی این موضوع را انکار نمی‌کند، اما چه کسی باور می‌کند که شهروندان به دلیل اعتراض به وضعیت معیشتی، بانک و پمپ بنزین را آتش بزنند.

وی با اشاره به اینکه اغتشاشات و اعتراضات تنها در مناطق فقیرنشین تهران نبوده است، عنوان کرد: ما در مناطق شمالی تهران هم شاهد اغتشاشات بودیم. دشمن از ابتدا با هدف‌گذاری، نقشه‌های خود را از مناطق فقیرنشین شروع کرده است.

سردار یزدی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا می‌توان اغتشاشات ایران را با ناآرامی‌ها در کشوری همچون فرانسه مقایسه کرد، گفت: دنیا به دنبال آن است که امنیت و آرامش کشورمان را به هم بزند و این اعتراضات به هیچ وجه قابل مقایسه با اعتراضات مردمی در کشورهایی چون فرانسه نیست.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها