تشکیلات خودگردان:

شهرک‌سازی تازه تل‌آویو، نتیجه ملموس حمایت آمریکاست

یکی از مقامات ارشد تشکیلا ت خودگردان فلسطین تصمیم رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در الخلیل را نتیجه اقدام آمریکا در قانونی اعلام کردن شهرک‌سازی است.
کد خبر: ۳۷۲۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۲ - 01December 2019

شهرک‌سازی تازه تل‌آویو، نتیجه ملموس حمایت آمریکاستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «صائب عریقات» از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین روز یکشنبه تصمیم رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک جدید در بخش اشغالی الخلیل را محکوم کرد.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «تصمیم کابینه اسرائیل برای ساخت شهرک غیر قانونی جدید در الخلیل اشغالی، اولین گام ملموس تلاش دولت آمریکا در قانونی اعلام کردن شهرک‌سازی است.»

عریقات در ادامه این پیام توئیتری نوشت: «گام بعدی در این مسیر، الحاق (کرانه باختری) است. از جامعه بین‌المللی درخواست می‌شود تا شهرک‌سازی‌های استعماری اسرائیل را به طور کامل تحریم کنند.»

«نفتالی بنت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز یکشنبه با طرح احداث یک محله صهیونیست‌نشین جدید در قلب «الخلیل» واقع در کرانه باختری موافقت کرد. 

بر اساس بیانیه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، به مقام‌های شهر الخلیل اطلاع داده شده است که برنامه‌ریزی برای ساخت واحد‌های مسکونی جدید صهیونیست‌نشین در مجاورت بازار قدیمی الخلیل آغاز شده است.

بیانیه وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تنها چند روز پس از آن صادر می‌شود که «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا از تغییر سیاست این کشور در قبال شهرک‌سازی‌ها در اراضی اشغالی کرانه باختری خبر داد و گفت واشنگتن از این پس، و بر خلاف گذشته، این شهرک‌ها را غیرقانونی نمی‌داند.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار